Hoppa till innehåll

Laddning


Gäst onix8

Rekommendera inlägg

Gäst onix8

Jag ska till USA och jag har med mig mitt ds. å det tar 10 timmar vet nån om det håller så länge snälla svara fort jag åker på Lördag(allstå hur länge den klarar sig utan att ladda.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kabby

Det beror på.

Om du har orginal klarar det sig i cirka sex-sju timmar, har du Lite klarar det sig längre (inte säker på hur länge)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du läser manualen så får du reda på allt, <_<

Speltid per uppladdning:

Minimal ljusstyrka: 15–19 timmar

Låg ljusstyrka: 10–15 timmar

Hög ljusstyrka: 7–11 timmar

Maximal ljusstyrka: 5–8 timmar

(tiden kan variera beroende på mjukvaran)

Själv kör jag alltid på Låg. :P

Redigerat av Nigthwolf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför kan du inte ta med dej laddaren..??

 

Aha nu fattar jag du menade på planet. xD

Sorry för riktigt trögt inlägg.

 

USAs kontakter har helt annan spänning och ser helt olika ut. köp en konverterare till elektirsk utrustning så kan du ladda din DS i USA

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo men visst som en petig påpekar så har Jenkarna och Europeerna helt skilda elsystem. Medans vi i Europa håller oss till 230V(220) 50Hz så har jenkarna 127V 60 Hz. Vad jag inte däremot skulle göra är att använda laddaren som medföljer Ds i USA eftersom denna ändast är avsedd för det europeiska nätet på 50Hz, så följden blir att du bränner sönder elektroniken i laddaren. vad jag skulle däremot göra är att ta reda på om man överhuvudtaget kan använda sitt Ds köpt i Europa i USA, funkar detta är det bara att köpa en laddare avsedd för 60Hz(USA-plugg). Eller helt enkelt köpa ett extra batteri och ladda upp detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...