Hoppa till innehåll

Dator!


excitebike90
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenis, har byggt ihopp en budget dator som jag hade tänk spela BF2 och BF2142 på. Men frågan är om den här duger för att spela spelen med hög upplösning?

 

Chassi/nätagg

 

Moderkort

 

Processor

 

RAM minne

 

Hårddisk

 

Grafikkort

 

BTW, det står att den här datorn klarar BF2 och 2142 flytande, borde inte den jag har byggt ihopp också göra det? =/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

har ett 1gb kort hemma som jag ska sätta in också =)

 

men eftersom ett HIS Radeon X1650PRO 256MB funkar att spela BF2142 borde inte Asus Extreme Radeon X1650PRO 256MB prestera lika bra. Skillnaden är bara att det är en annan tillverkare?

Redigerat av excitebike90
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har ett 1gb kort hemma som jag ska sätta in också =)

 

men eftersom ett HIS Radeon X1650PRO 256MB funkar att spela BF2142 borde inte Asus Extreme Radeon X1650PRO 256MB prestera lika bra. Skillnaden är bara att det är en annan tillverkare?

 

Någon större skillnad mellan märkena är det inte. X1650 är dock inget toppenkort och inte speciellt framtidssäkert. Därför tycker jag du bör köpa ett DirectX 10 kort. Det har nu börjat komma en hel del sådana. Så ta dig en titt på Nvidias Geforce 8xxx-serie och se om det kanske inte är vettigare och köpa ett sådant kort. Alternativt om du skall ha ett DirectX 9 kort så kan det vara vettigt och kolla upp X1900-korten. De har en tendens att ligga rätt lågt i pris samtidigt som de presterar riktigt bra för att vara DirectX 9 kort.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AntonJ3000

Finns det änns DirectX 10 :blink:

"Microsoft DirectX® 9.0c är den senaste versionen med DirectX-teknik som ger hög prestanda i DirectX-kompatibla spel och annan medieprogramvara."

Källa : Microsoft

Redigerat av AntonJ3000
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...