Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 1 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2007 (redigerat) Hej! Jag behöver hjälp med att avinstallera Vista på min bärbara (ny köpt) och installera Windows Xp istället. Men jag får ett problem. När jag ska installera Xp så står det att det inte finns någon hårdisk. Vad är felet? Har även försökt igen och samma problem uppstår. Datorinfo:HP Compaq nx7300 Redigerat 1 Maj 2007 av Bf2-nörden-Niclas Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loppsak Skrivet 1 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2007 80 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm hårddisk behöver egna drivrutiner. måste skapa disket med dom och trycka F6 under installationen av xp när den uppmanar dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Youx Skrivet 1 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2007 Varför ta bort Vista det äger ju! själv har ja det nu =O Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 2 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2007 (redigerat) För det första blir jag irriterad på alla varnings-meddelanden som kommer upp hela tiden då man bara ska skapa en mapp eller byta namn på den. För det andra så känner man igen sig bättre i Windows Xp då man andvänt det i flera år För det tredje: Windows Vista ska helst inte användas om man ska spela på datorn , tycker jag. Tillsist: Vista tar upp för mycket RAM på den bärbara. Jag vill kunna spela spel på den! Sen har jag tryckt på F6 i början av installationen redan och det hjälptes inte (har ingen diskettlsare på datorn, bärbar). Så kan jag få tag på drivrutrinerna från någon hemsida till hårdisken? Redigerat 2 Maj 2007 av Bf2-nörden-Niclas Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loppsak Skrivet 2 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2007 det finns ett program som löser problemet ingen diskdrive nLite http://www.nliteos.com/index.html som du kan skapa en installations cd och lägga till drivrutiner. tyvärr vet jag inte vilka drivrutiner du behöver för din dator Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 2 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2007 Det är lungt. Jag har fått igång allt redan. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Element_Five Skrivet 3 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2007 DU kommer få byta till Vista någon gång oavsett vad du tycker om det då supporten på XP home enbart finns kvar 1 år till. Möjligen om du bytt till XP pro så klarar du dig längre men bara att inse Visa är framtiden varken man gillar det eller ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Angel of Darkness Skrivet 4 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2007 (redigerat) du kan använda ett fick minne som extra ram när du använder vista...hur man gör vet jag inte :( ...men jag håller med dig att vista tar för mycke på ram-minnet :angry: ...förmin del tycker jag att vista suger :angry: Redigerat 4 Maj 2007 av Angel of Darkness Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 4 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2007 Men glömmer du att bärbara datorer itne är spel datorer?? Dem klarar inte större spel eller online spel.. så klaga inte på vista, för det äger! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 5 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2007 Jag har fått igång Xp, dock undrar jag hur jag får tillbaks Vista sen? Det följde inte med någon skiva, plus att det där programmet som följde med på datorn, HP Backup Removy (vad det nu hette) är borta sen jag installerade Xp. Så hur ska jag kunna få tillbaka Windows Vista när jag inte fått någon skiva? :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 5 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2007 Redan ångrat dig? ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Angel of Darkness Skrivet 5 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2007 (redigerat) om du vill ha tillbaka vista utan skiva...går nog inte MEN du kan förendra utseendet i ditt xp genom att ladda ner och istallera ett program som heter vista trasformation pack...du kan hitta allla program som du behöver på PC För allas hemsida så om du laddar ner och isnstallerar alla programen så kommer din xp att få dom flesta av vista fuktionerna http://pfatjanster.idg.se/program/200704b/ PS. det har inte samma system krav som de verkliga vista men det kommer endå gå lite segare än xp...beror mest på hur bra dator du har :P jag måste åsso vrana dig det finns en chans att datorn cp:ar sig men den är inte så stor...min dator klarde sig Redigerat 5 Maj 2007 av Angel of Darkness Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.