Hoppa till innehåll

Hjälp! Vista

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Rekommendera inlägg

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Hej! Jag behöver hjälp med att avinstallera Vista på min bärbara (ny köpt) och installera Windows Xp istället. Men jag får ett problem. När jag ska installera Xp så står det att det inte finns någon hårdisk. Vad är felet? Har även försökt igen och samma problem uppstår. Datorinfo:HP Compaq nx7300

Redigerat av Bf2-nörden-Niclas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bf2-nörden-Niclas

För det första blir jag irriterad på alla varnings-meddelanden som kommer upp hela tiden då man bara ska skapa en mapp eller byta namn på den.

För det andra så känner man igen sig bättre i Windows Xp då man andvänt det i flera år

För det tredje: Windows Vista ska helst inte användas om man ska spela på datorn , tycker jag.

Tillsist: Vista tar upp för mycket RAM på den bärbara. Jag vill kunna spela spel på den!

Sen har jag tryckt på F6 i början av installationen redan och det hjälptes inte (har ingen diskettlsare på datorn, bärbar). Så kan jag få tag på drivrutrinerna från någon hemsida till hårdisken?

Redigerat av Bf2-nörden-Niclas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DU kommer få byta till Vista någon gång oavsett vad du tycker om det då supporten på XP home enbart finns kvar 1 år till. Möjligen om du bytt till XP pro så klarar du dig längre men bara att inse Visa är framtiden varken man gillar det eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Jag har fått igång Xp, dock undrar jag hur jag får tillbaks Vista sen? Det följde inte med någon skiva, plus att det där programmet som följde med på datorn, HP Backup Removy (vad det nu hette) är borta sen jag installerade Xp. Så hur ska jag kunna få tillbaka Windows Vista när jag inte fått någon skiva? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om du vill ha tillbaka vista utan skiva...går nog inte MEN du kan förendra utseendet i ditt xp genom att ladda ner och istallera ett program som heter vista trasformation pack...du kan hitta allla program som du behöver på PC För allas hemsida så om du laddar ner och isnstallerar alla programen så kommer din xp att få dom flesta av vista fuktionerna

http://pfatjanster.idg.se/program/200704b/

PS.

det har inte samma system krav som de verkliga vista men det kommer endå gå lite segare än xp...beror mest på hur bra dator du har :P

jag måste åsso vrana dig det finns en chans att datorn cp:ar sig men den är inte så stor...min dator klarde sig

Redigerat av Angel of Darkness
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...