Hoppa till innehåll

Adobe Premiere


Rekommendera inlägg

hej alla. visste inte riktigt vilket forum jag skulle posta det här men det här ämnet e ju typ media... :)

 

jag undrar om det är någon som kan använda videoediteringsprogrammet adobe premiere 2.0. Det är så att jag har två frågor.

 

 

1- Kan man på något sätt lägga två klipp "på varandra". så att man delar skärmen i två asså att halva skärmen är en videoklipp och andra halvan är en annan klipp... förstår någon? om inte ni fattar vad jag menar så kan man kolla den här videon så fattar ni http://youtube.com/watch?v=1xZVTps2PH8. (obs bara ett exempel)

 

fråga nummer 2- kan man beskära videorna? det förstår nog alla vad jag menar med eller? om man vill bara ha en liten del av videon, (om man plötsligt märker att man ser till exempel en kameraman så kan man beskära videon så att den blir mindre och kameramannen försvinner.)

 

asså jag suger på att förklara men jag hoppas att du förstår och kan hjälpa mig!

 

tack i förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...