Spelforum Skrivet 8 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2007 (redigerat) Vad behöver man för att skapa en mod som gmod(garrys mod)?..och hur hör man?? Redigerat 8 Maj 2007 av Spelforum Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PUR4FAX Skrivet 13 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2007 (redigerat) Vad behöver man för att skapa en mod som gmod(garrys mod)?..och hur hör man?? tror du får fråga det nån annanstans.... (om du vill skapa ett riktigt bra mod så behöver du några som gör vapen modeller ljud osv.) ;) Redigerat 13 Maj 2007 av PUR4FAX Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 16 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2007 (redigerat) Goda kunskaper inom C++ och garry har laggt till Lua 5.1 vilket gjort det lättare att programera gmod. Men som sagt, C++ är ett måste. Man ska kunna mappa också, om man ska kunna spela modifikationen. Kanske också modelera/skinna och skapa ljud om man vill. Men just om du ska skapa som gmod måste du ha vissa kunskaper om source koden till source motorn av Havok(den som hl2 andvänder) för att det kan vara nödvändigt om man ska skapa massor av prop_physics och andra entities(för att fixa buggar och sådant, kanske lägga till en physgun som gmod har). Redigerat 16 Maj 2007 av Vitdom Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg