Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 9 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2007 Hej. Jag håller på med en egen hemsida med dreamweaver, eftersom det är ett enklare program.. Nu undrar jag hur man gör forum. Finns det färdig kodade som man kan ladda ner och redigera tro? Eller måste jag koda en egen (har ni något tips på en bra hemsida som kan hjälpa mig då)? Helst vil jag ha ett färdigt som man kan leka med eftersom jag lär mig bättre då plus att det är enklare. Så vad säger ni, finns det färdiga att ladda ner? Sen undrar jag också hur man gör en undersökning där man kan välja olika svars alternativ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 10 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2007 (redigerat) Det finns inte så många enkla forumscripts vad jag vet. Om du vill ha ett eget enkelt kan du koda det på en kvart. Edit: Då menar jag faktiskt enkelt Redigerat 3 Juni 2007 av Shaitan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 11 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 (redigerat) Lol, ett enkelt men bra forum kanske tar 3-4 h för en yrkesprogrammerare att skriva, ett forum i IPB klass tar månader för ett team av programmerare och designers att skapa. phpBB finns ju alltid att ladda ner, färdigt forum som är gratis. Dock kan du knappast modda något för hand i DW i så fall, det får du nog göra i inställningarna till forumet. Finns en del omröstningsscript, kolla upp vad servern stödjer och googla. Redigerat 11 Maj 2007 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 12 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 Okej. Jag har märkt att fler säger något om phpBB. Ska testa det. Tack! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 28 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2007 En fråga: Hur öppnar man PHP-filer? Jag har prövat firefox, Explorer och FrontPage men inget av dem funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Russinjan Skrivet 28 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2007 Pröva Notepad :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 28 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2007 Jag menar så att jag kan se dem som en riktig hemsida. När jag öppnar med en webbläsare så kommer det bara upp en massa siffror, med FrontPage så kommer det inte upp något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Russinjan Skrivet 28 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2007 Om du kan den på datorn och skall kolla på hemsidan via datorn kan du antingen ladda ner WAMP eller installera PHP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 28 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2007 Php är serverbaserat - du kan inte bara köra en php fil utan en webbserver installerad på datorn. Enklast är ju att ladda upp den till din webbserver där du har hemsidan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Russinjan Skrivet 29 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2007 Jag anser att det är enklare att installera WAMP på datorn, så kör man allt från localhost utan att någon ser det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 29 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2007 WAMP är ju liksom en webbserver om du inte visste det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.