Hoppa till innehåll

Svart Skärm


SlimShady
 Dela

Rekommendera inlägg

Jo, det är så att jag har ett spel på min laptop som hittills funkade utan ngra problem. Men nu har det börjat med att när jag startar spelet o jag kmr till huvudmenyn så funkar det. men när jag väl laddar mitt sparade spel så kmr det bara upp en svart skärm och man kan inte se ngt. Jag hör att spelet går i bakgrunden men som sagt ser jag inget... Hur ska man lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det är så att jag har ett spel på min laptop som hittills funkade utan ngra problem. Men nu har det börjat med att när jag startar spelet o jag kmr till huvudmenyn så funkar det. men när jag väl laddar mitt sparade spel så kmr det bara upp en svart skärm och man kan inte se ngt. Jag hör att spelet går i bakgrunden men som sagt ser jag inget... Hur ska man lösa detta?

 

En fil i spelet kan vara skadad eller raderad. Testa att ominstallera spelet, eller alternativt testa en ny sparning på spelet. Går det inte då, gå tillbaka till återförsäljaren och säg vad som har hänt. Är det fel på spelet, så har du rätt att få ett nytt spel. Dock inte om det är du som har åstadkommit detta, genom t.ex. repor eller utsatt den för extrem värme.

 

Lycka till med spelet! :) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Brukar oftast inte vara fel på cd:n när spelen inte fungerar. Jag tror att det är ditt grafikkort som spökar. Testa att köra spelet i window mode (I ett fönster) och ha på speedfan bredvid och kolla tempen på grafikkortet. Om det är för högt så tycker jag att du ska köpa någon fläkt eller något som du sätter fast på laptopen eller sluta spelet helt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan vara så att spelets grafikinställningar är felaktiga. Dvs att spelet försöker köra på en högre frekvens(hz) eller högre upplösning än din skärm klarar av. Och därmed blir skärmen istället helt svart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan vara så att spelets grafikinställningar är felaktiga. Dvs att spelet försöker köra på en högre frekvens(hz) eller högre upplösning än din skärm klarar av. Och därmed blir skärmen istället helt svart.

 

Ja, jag tror att det har ngt med det oxå att göra... För jag har lite problem med ett annat spel oxå... Hur ska jag lösa det??
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...