Hoppa till innehåll

Hur Man Fångar De Tre Legendariska Hundarna


Eric_H
 Dela

Rekommendera inlägg

Det är inte många som har frågat om dessa tre hundar än, men det är lika bra att få det överstökat så att Pokémonforumet inte bombarderas av dessa frågor senare. Här är en komplett guide på hur du fångar dom, eller borde man säga, den.

 

------------------------------------------Förberedelser-----------------------------

 

Egentligen inte mycket du behöver göra. Eller givetvis måste du ha klarat Pokémonligan först, och du ska helst ha kvar din Master Ball. Har du inte kvar den, så blir det knivigt. Men å andra sidan är denna guiden mest skriven för de som har kastat bort sin Master Ball i onödan. Ifall du gjort det, så måste du köpa massor av Ultra Balls.

 

----------------------------------------Teknik---------------------------------------

 

Så du har inte tänkt ut teknik än? Då är det nog läge att göra det nu. Eller också kan du bara följa denna guide så lär du få en bra teknik, som (oftast) funkar.

Det bästa vore om du hade en Umbreon som du bytt till dig från Ruby/Sapphire eller Emerald. Det blir oerhört svårt annars! Du måste nämligen ha en Pokémon som kan Mean Look. Visserligen så lär sig även Golbat den efter ett tag, men Golbat är svag och inte något vidare bra mot hundarna, särskilt inte mot Suicune.

Har du inte möjlighet till en Umbreon, så kan du nog lika gärna ge upp innan du har börjat. Och självklart måste Umbreon vara i en bra level!

 

-------------------------------------Hitta din hund!---------------------------------

 

Detta är en av de jobbigaste detalierna, att hitta dom. Dom kan vara exakt överallt, så leta. Det bästa du kan göra är i princip att ha bra tur.

 

---------------------------------------Utförande-------------------------------------

 

Det som är viktigast är självklart utförandet. Du måste göra allting bra, om du inte vill att ditt husdjur ska springa ifrån dig igen. Här kommer två guider du kan ta hjälp av:

 

Master Ball:

Kasta din Master Ball så fort du möter någon av dom. Svårt?

 

Ultra Ball:

Oerhört svårt! Ansträngande och jobbigt! Ta fram din Umbreon och använd Mean Look. Så länge Umbreon inte har svimmat, är Raikou/Entei/Suicune "instängda". De kan inte fly! Nu ska du försiktigt skada dom med någon av Umbreons attacker tills hunden du möter har ungefär 1-2 HP kvar. Nu ska du kasta Ultra Balls så att det stänker om det! Det gäller att du har tålamod, för det lär ta ett tag. När du har fångat ditt byte, är du en lycklig segrare!

 

----------------------------------------Notera---------------------------------------

 

* Du kan bara hitta en av hundarna, beroende på vilken starter du valde.

 

* Även om du byter till dig alla starters kan du bara möta en av hundarna.

 

* Jäkligt svårfångade, så du måste ha bra tålamod.

 

* Valde du Bulbasaur möter du Entei, valde du Squirtle möter du Raikou, och valde du Charmander möter du Suicune.

 

Tråden är klistrad!

Jag ville bara säga att Jag fångade en Suicune med en http://www.freewebs.com/dark_charizard/charizard2.gif Redigerat av Sonicman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • Svar 69
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst DarkRalts

Spelar det nån roll om man har kvar starten i spelet. Jag migrerade min charizard till diamond efter att jag fått national.

Och jag hittar aldrig suicune. Bra guide :) men alla hundarna förutom suicune kan roar så mean look funkar inte om de använder den

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 5 månader senare...
  • 3 veckor senare...

tips:

1.köp max repel och gå till en route i kanto

2.använd max repel och gå runt i gräset

3.när du tror att du definitivt skulle ha mött någon om du inte hade använt max repel går du ut och in i routen igen

4.när spelet spelet börjar lagga när du går i gräset ska du låta repelen gå ut UTAN att lämna routen

5.gå in i gräset och möt din hund

detta tar oftast en kvart om du cyklar

hoppas du har master ball!

/Åke

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...