Baranoi Skrivet 15 Maj 2007 Rapport Skrivet 15 Maj 2007 Jaha, nu har jag försökt fixa den här datorn riktigt länge, och tro det eller ej, inte förräns nu skriver jag här. Iallafall... Problemet är riktigt jobbigt, datorn hänger sig ibland, väldigt slumpmässigt. Det finns två sorters hängningar. Den ena innebär att datorn hänger sig i fem-sex sekunder och det kommer ett knäppande ljud ur högtalarna. Efter detta försvinner ljudet som spelades upp och man måste på något sätt starta om det för att det ska låta igen. T.ex behöver man bara pausa och sen spela upp igen när det gäller Media Player. Den andra hängningen är lika lång som den första, men då upprepas det ljud som spelades upp ett antal gånger. Efter det blir allt som vanligt igen. Båda hängningarna gör så att ingenting går att göra på datorn de fem-sex sekunder det håller på. Spelar man ett online spel, t.ex BF2, bryts anslutningen. Jag har garanti kvar på datorn och support som jag har utnyttjat i form av en kille som ska laga datorer som köps av just det företaget. Hos honom har datorn varit alldeles för många gånger och följande saker har bytts ut utan resultat; processor, morderkort, RAM-minne, hårddisk och nätdel. Jag har också kopplat ur CD/DVD-spelarna och kollat om det var de som spökade, för enligt killen kunde såna vara lite knepiga ibland. Andra möjliga fel som kollats har varit att det har varit för lite ledig plats på hårddisken och om det var något mjukvarufel. Just nu är det 13gb ledigt men ändå hänger det sig, och Windows har installerats om åtskilliga gånger utan resultat. Om någon varit med om något liknande kan ni ju skriva här, men också ifall ni har några teorier om vad den kan röra sig om. Själv börjar jag tro att datorjäveln har Münchhausens. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.