blade Skrivet 28 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2004 tja jag e en kille som har det där spelet kingdomhearts å jag har liksom körtfast jag vet inte hur man gör hos alice i underlandet och hos merlin och hercules snälla hjälp mig Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 3 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2004 Gå till "Lotus Forest" i världen "Alice i underlandet" och leta efter små rosa lådor. Det ska finnas fyra av dessa, även om jag själv endast kunde hitta tre. Hittar du fyra får de en ny magi, men oroa dig inte om du inte skulle hitta den. Den enda skillnaden är att du lär dig magin i slutet av banan istället. När du hittat minst tre av dem går du tillbaka till drottningen och säger att du hittat bevis. Hon kommer bära fram andra lådor, varav du ska välja att öppna en. (I mitt spel skulle man välja lådan längst till vänster, men risken finns att det är olika för var gång man spelar). Om du tar fel låda kommer antingen Långben eller Kalle fängslas och de kommer inte kunna hjälpa dig inför slaget som kommer här eftersom drottningen nu vill hugga av ditt huvud. Bry dig inte om att slå varken drottningen eller hennes soldater, utan hoppa bara ifrån dem och slå istället spakarna som finns på en påle som finns i mitten av området tills buren där Alice finns, kommer ner. När man konstaterat att Alice är försvunnen, gå till "Lotus forest" igen och leta efter en ingång som finns bredvid några av jättesvamparna. (Minns tyvärr inte vad detta rummet heter, men du känner igen det på ett stort pord med en tavla där det står "Grattis på din icke födelsedag") Här kan du sätta dig på alla stolarna för att få olika gåvor, men sitt inte på den stora rosa fåtöljen, om du inte vill ha en gåva bestående av några fiender att bekämpa. Efter detta går du in i stugan bredvid och dödar alla fiender i området. När detta är gjort försöker du hoppa på borden och tända ljusen som finns där med din eld magi. Du kommer upptäcka att du står upp och ner i "Bizzare room". Gå tillbaka till drottningens slott och spara där. Efteråt går du tillbaka till "Bizzare room" (åt sitt rättvända håll) och "Exmine" den stora blomman som nu har uppenbarat sig. Därefter ska du slåss mot nivåbossen "Trickmaster". För att slå den här bossen måste du gå fram där varken bordet eller stolarna är emellan er och kasta magi på honom. Efter att du kastat en viss mängd magi på honom, kommer han falla ihop och stå stilla. Gå då fram och slå så mycket du kan med din nyckel. När han kvicknar till är det bara att upprepa allting och du kommer att vinna efter en stund. (Om du skulle få slut på magi är det bara att springa runt och vänta på att kalle kastar magi på honom istället). När bossen är död kommer du att bland annat lära dig en ny trollformel (ifall du inte kunde hitta det sista beviset). När denna värld är klar åker du till "Olympus Colliseum". När du kommer fram går du rakt frammåt och går genom den dörren där. Här kommer du att hitta Philoptetes. Prata med honom, och han kommer att be dig flytta det stora stenblocket vid sidan. Gå fram och försök på samma sätt som du gjorde på Soras ö med att flytta stenen som dolde en "Mushroom". De kommer att säga att den väger för mycket. Prata med Philoptetes (okej, nu tänker jag bara kalla honom för "Satiren"). fortsätt med att försöka tala till honom tills han erbjuder sig att träna dig. Tacka ja, och du kommer bli tvungen att försöka slå sönder ett antal tunnor på en viss tid. När du lyckas, kommer han dock ändå säga att du inte får delta i tävlingarna. Försök gå ut genom porten, så kommer du att få se en sen när Hades Ger dig en "Hero license". gå tillbaka till Satiren och prata med honom. du får nu delta i en av tävlingarna. Innan du deltar, gå tillbaka till "Traverse town" och köp massor med Ethers och potions och läs reglerna som Satiren höll på att skriva när du först såg honom för att få veta vad som gäller i tävlingarna. Prata sedan med Satiren och delta. Efter flera matcher kommer du att få möta cloud. Och denna kan du bara drömma om att slå i den här tävlingen såvida du händelsevis råkar vara vid nivå 45... Okej, efter fajten kommer du att se Hades komma springande med sin lilla fina trehövdade jycke. Efter scenen kommer du att vara tillbaka i ett av rummen tillsammans med Satiren. Här råder jag dig starkt att spara innan du går tillbaka till arenan. Nu kommer du att möta Cerberos. För att slå Cerberos (Vilket är extremt svårt) måste du framför allt undvika att bli biten, eftersom hans bett tar mycket liv ifrån en. Försök att hoppa upp på hans rygg bakifrån och slå han huvuden därifrån. Ett annat knep jag har hört ska funka, men som jag inte har prövat är att kasta magin "Thunder" när du står på hans rygg. Att ha "Lock on" på honom hjälper också mycket för att se vilken sorts attack han gör för stunden. Och du, när marken under dig börjar bli svart, lyd mitt råd och hoppa och gör allt för att inte stanna på samma fläck tills han slutar med den attacken. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Heaz Skrivet 4 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2004 Gå till "Lotus Forest" i världen "Alice i underlandet" och leta efter små rosa lådor. Det ska finnas fyra av dessa, även om jag själv endast kunde hitta tre. Hittar du fyra får de en ny magi, men oroa dig inte om du inte skulle hitta den. Den enda skillnaden är att du lär dig magin i slutet av banan istället. När du hittat minst tre av dem går du tillbaka till drottningen och säger att du hittat bevis. Hon kommer bära fram andra lådor, varav du ska välja att öppna en. (I mitt spel skulle man välja lådan längst till vänster, men risken finns att det är olika för var gång man spelar). Om du tar fel låda kommer antingen Långben eller Kalle fängslas och de kommer inte kunna hjälpa dig inför slaget som kommer här eftersom drottningen nu vill hugga av ditt huvud. Bry dig inte om att slå varken drottningen eller hennes soldater, utan hoppa bara ifrån dem och slå istället spakarna som finns på en påle som finns i mitten av området tills buren där Alice finns, kommer ner. När man konstaterat att Alice är försvunnen, gå till "Lotus forest" igen och leta efter en ingång som finns bredvid några av jättesvamparna. (Minns tyvärr inte vad detta rummet heter, men du känner igen det på ett stort pord med en tavla där det står "Grattis på din icke födelsedag") Här kan du sätta dig på alla stolarna för att få olika gåvor, men sitt inte på den stora rosa fåtöljen, om du inte vill ha en gåva bestående av några fiender att bekämpa. Efter detta går du in i stugan bredvid och dödar alla fiender i området. När detta är gjort försöker du hoppa på borden och tända ljusen som finns där med din eld magi. Du kommer upptäcka att du står upp och ner i "Bizzare room". Gå tillbaka till drottningens slott och spara där. Efteråt går du tillbaka till "Bizzare room" (åt sitt rättvända håll) och "Exmine" den stora blomman som nu har uppenbarat sig. Därefter ska du slåss mot nivåbossen "Trickmaster". För att slå den här bossen måste du gå fram där varken bordet eller stolarna är emellan er och kasta magi på honom. Efter att du kastat en viss mängd magi på honom, kommer han falla ihop och stå stilla. Gå då fram och slå så mycket du kan med din nyckel. När han kvicknar till är det bara att upprepa allting och du kommer att vinna efter en stund. (Om du skulle få slut på magi är det bara att springa runt och vänta på att kalle kastar magi på honom istället). När bossen är död kommer du att bland annat lära dig en ny trollformel (ifall du inte kunde hitta det sista beviset). När denna värld är klar åker du till "Olympus Colliseum". När du kommer fram går du rakt frammåt och går genom den dörren där. Här kommer du att hitta Philoptetes. Prata med honom, och han kommer att be dig flytta det stora stenblocket vid sidan. Gå fram och försök på samma sätt som du gjorde på Soras ö med att flytta stenen som dolde en "Mushroom". De kommer att säga att den väger för mycket. Prata med Philoptetes (okej, nu tänker jag bara kalla honom för "Satiren"). fortsätt med att försöka tala till honom tills han erbjuder sig att träna dig. Tacka ja, och du kommer bli tvungen att försöka slå sönder ett antal tunnor på en viss tid. När du lyckas, kommer han dock ändå säga att du inte får delta i tävlingarna. Försök gå ut genom porten, så kommer du att få se en sen när Hades Ger dig en "Hero license". gå tillbaka till Satiren och prata med honom. du får nu delta i en av tävlingarna. Innan du deltar, gå tillbaka till "Traverse town" och köp massor med Ethers och potions och läs reglerna som Satiren höll på att skriva när du först såg honom för att få veta vad som gäller i tävlingarna. Prata sedan med Satiren och delta. Efter flera matcher kommer du att få möta cloud. Och denna kan du bara drömma om att slå i den här tävlingen såvida du händelsevis råkar vara vid nivå 45... Okej, efter fajten kommer du att se Hades komma springande med sin lilla fina trehövdade jycke. Efter scenen kommer du att vara tillbaka i ett av rummen tillsammans med Satiren. Här råder jag dig starkt att spara innan du går tillbaka till arenan. Nu kommer du att möta Cerberos. För att slå Cerberos (Vilket är extremt svårt) måste du framför allt undvika att bli biten, eftersom hans bett tar mycket liv ifrån en. Försök att hoppa upp på hans rygg bakifrån och slå han huvuden därifrån. Ett annat knep jag har hört ska funka, men som jag inte har prövat är att kasta magin "Thunder" när du står på hans rygg. Att ha "Lock on" på honom hjälper också mycket för att se vilken sorts attack han gör för stunden. Och du, när marken under dig börjar bli svart, lyd mitt råd och hoppa och gör allt för att inte stanna på samma fläck tills han slutar med den attacken. Har du skrivit allt själv? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 4 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2004 Jag skrev allting själv, men faktan om att man får en ny magi när man hittar sista beviset i "Alice i underlandet" och man ska ta magin "Thunder" mot Cerberos i "Olympus Colliseum" har jag läst någonstans på nätet och vet inte säkert om det stämmer. Förresten glömde jag nämna var nyckelhålen fanns. I "Alice i underlandet" hittar du nyckelhålet om du pratar med den sömniga lilla dörren efter att du slagit bossen "Trickmaster". Och i "Olympus Colliseum" behöver du inte ens bry dig om att leta efter denna världens nyckelhål, då du först kan hitta det när du lärt dig en av "Trinnity push". När du lärt dig den Trinnityn (vilket du kommer att göra först långt senare i spelet) går du till den stora klossen som Satiren ville att du skulle flytta från början. (En annan sak, bry dig inte om att försöka öppna kistan som finns i samma rum som Satiren, den öppnas först efter att du klarat av "Hercules cup" och innehåller en trofe). Gud, jag har alltförmycket fritid! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Heaz Skrivet 6 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2004 Jag skrev allting själv, men faktan om att man får en ny magi när man hittar sista beviset i "Alice i underlandet" och man ska ta magin "Thunder" mot Cerberos i "Olympus Colliseum" har jag läst någonstans på nätet och vet inte säkert om det stämmer. Förresten glömde jag nämna var nyckelhålen fanns. I "Alice i underlandet" hittar du nyckelhålet om du pratar med den sömniga lilla dörren efter att du slagit bossen "Trickmaster". Och i "Olympus Colliseum" behöver du inte ens bry dig om att leta efter denna världens nyckelhål, då du först kan hitta det när du lärt dig en av "Trinnity push". När du lärt dig den Trinnityn (vilket du kommer att göra först långt senare i spelet) går du till den stora klossen som Satiren ville att du skulle flytta från början. (En annan sak, bry dig inte om att försöka öppna kistan som finns i samma rum som Satiren, den öppnas först efter att du klarat av "Hercules cup" och innehåller en trofe). Gud, jag har alltförmycket fritid! Bizzare Room Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daxter Skrivet 30 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2004 Om du går in i Coliseum världen (Herkules värld) så ska du gå till vänster där det finns en stor staty an en Hjälte/Man. Gå bredvid honom höger eller vänster kvittar pröva ändo. Då finns det en blå trinity och en kista. Det finns det bredvid den andra statyn också. PS. Hur mycket poäng fick du av att skriva allt det där? det kunde ju väl inte vara 3 poäng. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daxter Skrivet 30 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2004 Heartleass och scream! Hur kan man få så mycket minus poäng?? Du scream har ju nånting med tusen minus! Och du heartess nånting med 900! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Heaz Skrivet 30 Mars 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2004 (redigerat) Heartleass och scream! Hur kan man få så mycket minus poäng?? Du scream har ju nånting med tusen minus! Och du heartess nånting med 900!Det är, jag försökte sno poäng av en kille...jo Daxter, man får tre poäng för allt. Redigerat 30 Mars 2004 av Heartless Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
scream Skrivet 2 April 2004 Rapport Dela Skrivet 2 April 2004 jag har lite poäng snyft Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg