ajar Skrivet 19 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2007 (redigerat) Efter många om och men har jag bestämt mig för att börja spara och köpa en egen dator, antagligen någon gång runt september-oktober. Jag ska använda den till musik, internet, film och spel. Spel den ska kunna ta är WoW, Call of Duty-spelen, Spore, LOTR Online och The Witcher. Jag har kollat på en HP Media Center t3730 på NetOnNet med skärm och tillbehör för 7450:- Den har ett nVIDIA GeForce 7500LE grafikkort. Nu undrar jag om det grafikkortet är tillräckligt bra för framtida spel med ganska bra grafik, såsom The Witcher och Spore. Tänk på att datorn inte ska kunna ta spel med värstinggrafik som Unreal Tournament III och Crysis, den får såklart gärna göra det men spel med riktigt bra grafik kommer jag att köpa till mitt 360 istället. Tacksam för svar! //Ripto Ps. Har även kikat lite på en Dell XPS 210, som har ett ATI Radeon X3100 grafikkort. Redigerat 19 Maj 2007 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
w4nkarN Skrivet 20 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2007 (redigerat) Ska också spara. Min har börjat lagga sönder -_- Jag kan inget om sånt *-_- Redigerat 20 Maj 2007 av iron_maiden96 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Reaper01 Skrivet 20 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2007 Unreal tournament III :huh: eller menar du Unreal tournamet 2003 :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SonyPSP Skrivet 20 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2007 Du borde ha ett 1950 sapphire :) som graffekort Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 20 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2007 Unreal tournament III :huh: eller menar du Unreal tournamet 2003 :huh: Nej jag menar III, eller Unreal Torunament 2007, då. Men kom med tips istället! @comgoran: Jag vill inte ha tips på andra grafikkort utan vill veta om ett GeForce 7500 duger... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
XX2 Skrivet 20 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2007 (redigerat) Jag kör med ati Radeon x 850 tror jag och funkar jätte bra. Jag har aldrig testat nvidia, men de är bra :) skälv tycker jag att ATI är bäst :cool: Jag tycker att du ska köpa en processor/mode( r )kort som heter "Intel Pentium D" cpu: 3 ghz Den har dubbla processorer!!! (stavning?) Redigerat 20 Maj 2007 av spelEric Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst PoisoN Skrivet 20 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2007 Det kan nog räcka, om du som sagt, inte ska köra "värsting" spel såsom Crysis, Call of duty 4, eller liknande. Jag har själv en XPS dator, och jag älskar den, det beror självklart på processorn. Något du också bör tänka på, är att om du vill kunna många spel(även de lite gamlare), skaffa inte Vista. Jag har det, och kan inte starta spel, såsom; Company Of Heroes, Battlefront II och liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lövet_91 Skrivet 21 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2007 (redigerat) hmm, jag tycker du ska tänka om rejält om den burken, för det första media center dator = inte speldator kolla runt lite mer komplett tex tycker jag har väldigt prisvärda paket med bra service kompletts datorpaket Jag tycker att du ska köpa en processor/mode( r )kort som heter "Intel Pentium D" cpu: 3 ghz Den har dubbla processorer!!! (stavning?) pentium D är skit, ska man ha en processor nu ska man ha en core 2 duo Redigerat 21 Maj 2007 av lövet_91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 21 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2007 Hmm, då får det väl bli en XPS 210. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 21 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2007 skulle nog säga om du ska skaffa en ny dator så borde du ta ett grafikkort som kan köras med direct x 10 (då detta kanske kommer användas i framtiden :P) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 22 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 Är ATI Radeon X1300 ett bra grafikkort, körs det med DirectX 10? (Har 9 på den här datorn) Ps. Kan man spela Call of Duty när man har Vista? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Autobahn Skrivet 22 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 Tycker inte att du skall köpa den datorn om du ska spela mycket. Något i stil med det här är isåfall mycket bättre: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321530 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334404 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=328518 Pris: 7793 kronor Helt underbart system :) Grafikkortet är ju inte det grymmaste det, men det kommer förmodligen gå att spela dagens och morgondagens spel på den ;). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.