Hoppa till innehåll

Ny Dator!

ajar

Rekommendera inlägg

Efter många om och men har jag bestämt mig för att börja spara och köpa en egen dator, antagligen någon gång runt september-oktober. Jag ska använda den till musik, internet, film och spel. Spel den ska kunna ta är WoW, Call of Duty-spelen, Spore, LOTR Online och The Witcher. Jag har kollat på en HP Media Center t3730 på NetOnNet med skärm och tillbehör för 7450:- Den har ett nVIDIA GeForce 7500LE grafikkort. Nu undrar jag om det grafikkortet är tillräckligt bra för framtida spel med ganska bra grafik, såsom The Witcher och Spore. Tänk på att datorn inte ska kunna ta spel med värstinggrafik som Unreal Tournament III och Crysis, den får såklart gärna göra det men spel med riktigt bra grafik kommer jag att köpa till mitt 360 istället.

Tacksam för svar! //Ripto

Ps. Har även kikat lite på en Dell XPS 210, som har ett ATI Radeon X3100 grafikkort.

Redigerat av Ripto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Unreal tournament III :huh: eller menar du Unreal tournamet 2003 :huh:

Nej jag menar III, eller Unreal Torunament 2007, då. Men kom med tips istället!

@comgoran: Jag vill inte ha tips på andra grafikkort utan vill veta om ett GeForce 7500 duger...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kör med ati Radeon x 850 tror jag och funkar jätte bra.

Jag har aldrig testat nvidia, men de är bra :) skälv tycker jag att ATI är bäst :cool:

Jag tycker att du ska köpa en processor/mode( r )kort som heter "Intel Pentium D" cpu: 3 ghz Den har dubbla processorer!!! (stavning?)

Redigerat av spelEric
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst PoisoN

Det kan nog räcka, om du som sagt, inte ska köra "värsting" spel såsom Crysis, Call of duty 4, eller liknande.

Jag har själv en XPS dator, och jag älskar den, det beror självklart på processorn.

Något du också bör tänka på, är att om du vill kunna många spel(även de lite gamlare), skaffa inte Vista.

Jag har det, och kan inte starta spel, såsom; Company Of Heroes, Battlefront II och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm, jag tycker du ska tänka om rejält om den burken,

för det första media center dator = inte speldator

kolla runt lite mer

komplett tex tycker jag har väldigt prisvärda paket med bra service

kompletts datorpaket

Jag tycker att du ska köpa en processor/mode( r )kort som heter "Intel Pentium D" cpu: 3 ghz Den har dubbla processorer!!! (stavning?)

pentium D är skit, ska man ha en processor nu ska man ha en core 2 duo

Redigerat av lövet_91
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Muuu

skulle nog säga om du ska skaffa en ny dator så borde du ta ett grafikkort som kan köras med direct x 10 (då detta kanske kommer användas i framtiden :P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte att du skall köpa den datorn om du ska spela mycket. Något i stil med det här är isåfall mycket bättre:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321530

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334404

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=328518

Pris: 7793 kronor

Helt underbart system :)

Grafikkortet är ju inte det grymmaste det, men det kommer förmodligen gå att spela dagens och morgondagens spel på den ;).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...