Hoppa till innehåll

Aspergers Syndrom


Pikachu86a

Rekommendera inlägg

Jag läste en bok om en kille som är 16(?) år och har as. Man riktigt förstår hur han har det, och hur han ser på olika saker. Han är även ett geni i matten. Riktigt bra var boken. Tror att den heter "Grannen som skjöt hunden om natten". Konstig titel, men väldigt bra bok. ^^

Alla som tycker att AS verkar intressant borde läsa den. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Är en i min klass som jag tror har asberger. (Är jävligt säker nu när jag läst detta när det metsa stämde in på honom.)

 

Bara för att en person stämmer in bra på en beskrivning av AS så betyder det inte att man har det. Jag har en massa grejer som jag gör som som stämmer överens med beskrivningar av AS, men det gör inte mig till en person med AS.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är en i min klass som jag tror har asberger. (Är jävligt säker nu när jag läst detta när det metsa stämde in på honom.)

 

Nej men jag har hört flera som säger det och nästan allat stämde faktiskt in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Adrian: Personer med AS har ofta ett specialintresse som de blir oerhört duktiga på o kombinerat med den envisheten som de också ofta har så kan de ta sig väldigt långt.

 

Grundbegåvningen varierar precis som för alla andra människor o det är olika för olika personer med AS också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...