Hoppa till innehåll

Internetkabel.


Salzalada
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag fick en dator av min granne, en gammal sådan. xD

Jag skulle försöka koppla in internet på den, men min nätverkskabel gick inte in i hålet!

Min nätverkskabel ser ut så här:

.....__

__i...i__

|______|

(På ett ungefär, knoppen som sticker upp är inte så hög och lite bredare. Det är som är punkter ska vara mellanrum, blir CP om man postar med mellanrum.XD)

 

I min dator ser "internetporten" ut så här:

 

....___

__i ...i__

|__.....__|

....i___i

 

Det är på ett ungefär, hoppas ni förstår. xD

Finns det någon nätverkskabel som har som figur 1 i ena änden och som figur 2 i andra änden?

Figur två är ANTAGLIGEN modemintag, är inte säker. Usch, vad jag är kass på datorer. XD

Hoppas ni kan hjälpa mig. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, måste vara en rätt så kass och gammal dator som inte använder en vanlig Ethernet-kabel.

 

Vet ej vad porten i din dator heter. Men kanske leta på Blocket efter någon begagnad, sådan kabel? Så länge du inte vill spendera pengar på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst rivers

Jag måste bara fråga, den undre "ritningen" som du gjort (den som ser ut som ett kors) är den verkligen ett kors?

 

Det borde finnas så kallade Ethernet-kablar med olika ändar, men jag är inte säker...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte ett riktigt så stort kors. xD Pinnarna som sticker ut är lite mer ihoptryckta. xD

Jag fick iaf hjälp i chatten, Wasabi sa att jag var tvungen att köpa nytt nätverkskort. Sedan var problemet löst. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jeez jag känner folk med 7 år gamla datorer (64 ram och 10 gb hårddisk ^^) men dom har vanliga uttag på allt.. Iofs var det en märkesdator... Men ändå..

 

Men om jag var du skulle jag bara slänga skiten i sjön inge bra dator.... Och om du vill behålla den så sticker du till din granne och ber om alla sladdar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna datorn är också en märkesdator (Fujitsu någonting. :P) med 64 mb ram och 20 Gb hårddisk. ^^

 

Datorn duger till att chatta och surfa med, 700 Mhz Intel Celeron.

Ska bara köpa till lite RAM så kommer det fungera fintfint. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...