Ja, vad är viktigast för dig.
Att inte svika en bästa kompis eller att inte svika sin partner?
Ja, vad är viktigast för dig.
Att inte svika en bästa kompis eller att inte svika sin partner?
Själv tycker jag Vänskapen är det viktigaste, varför: Det vet jag inte, det bara känns som det är mer viktigt.
Vänskap är viktigare än kärlek. Svårt att förklara varför...
Att inte svika sin partner går klart först.
Sen så kan det ha att göra med att jag har knappt kompisar så att jag inte kan lova dem något men har en underbar partner. Men även om jag hade kompisar så skulle min partner komma först.
Anledningen jag frågar är för att jag måste välja min pojkvän eller min bästa och enda kompis i skolan.
Pojkvännen bor 86 mil bort, men jag vill ju inte svika honom. Men min bästa kompis (som är kille) bor ju så nära och honom kan jag alltid prata med.
Inte att jag är kär i min kompis, men vi ska på en grej i höst och min kille har ordnat sovplats hos sin mammas pojkvän med 2 tjejer och en kille till.
Men om jag bor med dem så måste jag lämna min kompis.
Min kompis åkte jag med på en liknanade sak i höstas och hade jättekul, jag var med min kille på ett liknande för någon månad sedan och hade inte alls så roligt.
Men hur jag än gör så måste jag svika den ena.
Det låter ju som att du kan vara med din kompis lite när som helst, så då borde du ju kunna få honom att förstå varför du vill vara med din kille ett litet tag?
Ja det är sant, men det är ju det att jag har hittils alltid valt min kille för min kompis sedan vi blev ihop.
Känns ändå inte bra, dessutom så har min kompis inte det bästa självförtroendet heller, ibland kan han bara deppa ihop.
Jag tycker att den enda skillnaden på vänskap och kärlek e att om man e otrogen med kärleken så gör det ont.Annars e det ingen stor skillnad.
Jag tycker att vänskap är viktigast, jag tror inte på något som evig kärlek. Kärleken kommer och går, men vänskapen består.
I dagens läge slutar tyvärr de flesta förhållandena, kärlek är inget du kan lägga ner hela själen i. Om du struntar i vänskapen för en pojkvän/flickväns skull och det tar slut mellan pojkvänen/flickvänen, vem ska du då vända dig till, vännen du inte har? Gör aldrig slut på en bra vänskap, den följer dig längre än kärleken. ;)
Det är i alla fall min åsikt...
Vänskapen går såklart alltid först. Kärleken går alltid åt h*lvete till slut, så därför kan man lika gärna satsa på vänskapen.
Själv tycker jag att vänskap är viktigare, som szellerie sa, det är svårt att förklara.
Jag kan inte välja..... jag tycker att båda är lika viktiga, jag skulle ha svårt att leva utan något av det :unsure:
Vänskap är viktigare för mig. Kärlek kommer lite då och då men vännerna har man alltid där.
Rätt knivig situation där!
Men din kompis borde som sagt förstå varför du vill åka bort och träffa din pojkvän. Han kanske kan vara lite småkär i dig? ;)
↗ till inläggetRätt knivig situation där!
Men din kompis borde som sagt förstå varför du vill åka bort och träffa din pojkvän. Han kanske kan vara lite småkär i dig? ;)
han är personen som stänger saker inom sig så det vet jag inte. Jag hoppas verkligen inte det, då jag inte har samma känslor för honom.
Han borde förstå dig att du vill vara med din kille. Det är ju inte hela livet. Eller? :D
Själv så behöver jag inte välja eftersom jag älskar min pojkvän och han är samtidigt den bästa vännen jag någonsin har haft.
↗ till inläggetJag tycker att vänskap är viktigast, jag tror inte på något som evig kärlek. Kärleken kommer och går, men vänskapen består.
I dagens läge slutar tyvärr de flesta förhållandena, kärlek är inget du kan lägga ner hela själen i. Om du struntar i vänskapen för en pojkvän/flickväns skull och det tar slut mellan pojkvänen/flickvänen, vem ska du då vända dig till, vännen du inte har? Gör aldrig slut på en bra vänskap, den följer dig längre än kärleken. ;)
Det är i alla fall min åsikt...
Förhållanden behöver inte ta slut och man ska ju klart inte utgå från att: "Äsch, jag struntar i min pojkvän nu för det kommer ju ändå ta slut" det kan man ju aldrig veta. Med vänskap är det samma sak den kan ta slut hur snabbt som helst, jag hade en riktigt bra vän men när hon började ny skola struntade hon i mig och nu kontaktar hon mig aldrig. Vänskap kan oxå ta slut, man ska inte utgå från att vänskap håller och kärlek tar slut.
Friendship! :)
Kompisen, utan tvekan.
Klurig fråga. Tyvärr vet jag inte för att jag inte varit förälskad i någon person och har i stort sätt inte haft en riktig kompis, men jag tror nog kärlek är viktigare.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in