SonyPSP Skrivet 1 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2007 Hej! Min pappa vill att jag ska föra över några av våra VHS band till DVD. Och det jag undrar är om man kan göra det med ett grafikkort? Jag behöver ett nytt grafikkort och om det finns något grafikkort som kan fixa det så skulle jag bli skitglad! :) Men asså grafikkortet ska vara ganska bra och inte för dyrt helst ett vanligt kort.. Jag kommer bara att köra WoW och kanske The Lord of the Rings Online. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Gripen Skrivet 1 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2007 du behöver ett GeForce 7600 GS! det är toppen att spela spel med det.. GF7600 GS 512 MB kostar mindre än 1000 tror jag ;) förr ksta den mer än 2000 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SonyPSP Skrivet 1 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2007 OK men kan man lägga över VHS-DVD i en någurlunda bra kvalle? En guide skulle också sitta fint Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lövet_91 Skrivet 2 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2007 det har inget med grafikkortet att göra. hittade en tråd på en sida som borde kunna hjälpa dig VHS till DVD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SonyPSP Skrivet 2 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2007 (redigerat) Vet men alltså finns det ett grafikkort som kan klara det? Kan man omvandla Scart till komposit? EDIT Redigerat 2 Juni 2007 av SonyPSP Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 2 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2007 Ehm, jag tror nog att vad du letar efter är ett TV-kort... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SonyPSP Skrivet 2 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2007 Ehm, jag tror nog att vad du letar efter är ett TV-kort... Vet att jag behöver ett TV kort men kan man inte fixa det med ett grafikkort? Om det finns ett grafikkort så behöver jag inte betala för den utan min farsa gör det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 3 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2007 Nej, du kan inte fixa det med de flesta vanliga grafikkort. Kan hända att det finns något grafikkort med inbyggt tv-kort, men de har isf förmodligen inga vidare grafikkretsar så de lär knappast vara särskilt bra. Grafikkort har komposit (och/eller s-video) UT, du behöver komposit/s-video IN. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SonyPSP Skrivet 3 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2007 Nej, du kan inte fixa det med de flesta vanliga grafikkort. Kan hända att det finns något grafikkort med inbyggt tv-kort, men de har isf förmodligen inga vidare grafikkretsar så de lär knappast vara särskilt bra. Grafikkort har komposit (och/eller s-video) UT, du behöver komposit/s-video IN. OK tack så mycket :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.