Gäst Shtike Skrivet 1 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2007 Jo, jag tycker den borgerliga alliansen är helt och hållet pantade i huvudet. De gör lagar som att lärarna ska få beslagta mobiltelefoner, mp3-spelare osv som känns störande för arbetsmiljön. Men har man sett något sånt här på nyheterna, hårdare tag mot mobbare? Nej! Jag läser allt om skolpolitiken var enda dag men det känns som om mobboffren blir bestraffade istället för och få hjälp. Anställ behöriga lärare/rektorer, inga såna som har noll koll på vad som händer! Skriv vad ni tycker, det är kul och få höra på andras åsikter :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 4 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2007 Till att börja med kanske du inte ska lägga upp faktan blandat med dina personliga åsikter, utan först fakta och sen åsikter. Alla ska få veta vad det rör sig om innan de läser dina åsikter. Nu blir det nästan som om du talar om hur det ska vara, att det är fel även om det kanske inte är det. Själv tycker jag dagens skolpolitik är från vettet, men åt andra hållet än dig. Först och främst så ska alla skolor vara privata, de privata skolorna är oftast rikare och det blir mer material. Att få mat i skolona ska bort, det ska vara som i USA, egen mat hemifrån. Pengarna man nu lägger på mat kan man lägga på annat, såsom material m.m. Betyg ska vara från andra året (då har man haft ett träneår) och gälla tills man går ut grundskolan. Det är träning inför livet. Sedan ska självklart ordning och uppförande vara med i betyget. Lärarna ska det vara högre krav på, även så kan ålderskrav vara bra. Vissa kan bli glömska av sig på 60+ och det är inte bra för eleverna. Stor utbildning för att bli lärare. Sedan ska eleverna få köpa allt skolmaterial, för det första så slipper de betala om de slarvat bort dem och för det andra så blir det bättre ekonomi för skolorna. Skåp ska även hyras ut. Mobiltelefoner ska bli beslagtagna om de ringer, gör ljud eller på något annat sätt stör. Även mp3er ska man inte få ha på lektionerna. Skoluniform ska alla ha, varje skola kan ha en egen, men alla eleverna på skolan ska ha samma, det ser mer elegant ut och inte så slappt. Lärarna ska även de vara uppklädda. Det är väl allt jag har att säga som jag kommer på nu, vår skola suger, USA's skola äger totalt! Vi måste bli mer som dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BornInBarcelona Skrivet 4 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2007 Xade man hör att du gillar det amrikanska sammhället. Med frihet och allt ska bli privat. Risken man att privatisera alla skoler vorde att skolorna fick olika politiska vinkligar.Typ att en skola har en massa Sossar som lärare eller att alla lärare är sverigedemokrater. Det måste finnas ett alternativ från kommunen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Shtike Skrivet 4 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2007 Till att börja med kanske du inte ska lägga upp faktan blandat med dina personliga åsikter, utan först fakta och sen åsikter. Alla ska få veta vad det rör sig om innan de läser dina åsikter. Nu blir det nästan som om du talar om hur det ska vara, att det är fel även om det kanske inte är det. Själv tycker jag dagens skolpolitik är från vettet, men åt andra hållet än dig. Först och främst så ska alla skolor vara privata, de privata skolorna är oftast rikare och det blir mer material. Att få mat i skolona ska bort, det ska vara som i USA, egen mat hemifrån. Pengarna man nu lägger på mat kan man lägga på annat, såsom material m.m. Betyg ska vara från andra året (då har man haft ett träneår) och gälla tills man går ut grundskolan. Det är träning inför livet. Sedan ska självklart ordning och uppförande vara med i betyget. Lärarna ska det vara högre krav på, även så kan ålderskrav vara bra. Vissa kan bli glömska av sig på 60+ och det är inte bra för eleverna. Stor utbildning för att bli lärare. Sedan ska eleverna få köpa allt skolmaterial, för det första så slipper de betala om de slarvat bort dem och för det andra så blir det bättre ekonomi för skolorna. Skåp ska även hyras ut. Mobiltelefoner ska bli beslagtagna om de ringer, gör ljud eller på något annat sätt stör. Även mp3er ska man inte få ha på lektionerna. Skoluniform ska alla ha, varje skola kan ha en egen, men alla eleverna på skolan ska ha samma, det ser mer elegant ut och inte så slappt. Lärarna ska även de vara uppklädda. Det är väl allt jag har att säga som jag kommer på nu, vår skola suger, USA's skola äger totalt! Vi måste bli mer som dem. Jag håller bara inte med om att det ska kosta och gå in i skolan. Men har man slarvat bort sitt arbetsmaterial så ska man va tvungen och köpa en ny eller inte alls utbilda sig. Sen ska man inte bli tvingad och gå i skola, eftersom det är många som knappt kämpar på skolan. Och ingen skoluniform vill jag inte ha :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 4 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2007 Till att börja med kanske du inte ska lägga upp faktan blandat med dina personliga åsikter, utan först fakta och sen åsikter. Alla ska få veta vad det rör sig om innan de läser dina åsikter. Nu blir det nästan som om du talar om hur det ska vara, att det är fel även om det kanske inte är det. Själv tycker jag dagens skolpolitik är från vettet, men åt andra hållet än dig. Först och främst så ska alla skolor vara privata, de privata skolorna är oftast rikare och det blir mer material. Att få mat i skolona ska bort, det ska vara som i USA, egen mat hemifrån. Pengarna man nu lägger på mat kan man lägga på annat, såsom material m.m. Betyg ska vara från andra året (då har man haft ett träneår) och gälla tills man går ut grundskolan. Det är träning inför livet. Sedan ska självklart ordning och uppförande vara med i betyget. Lärarna ska det vara högre krav på, även så kan ålderskrav vara bra. Vissa kan bli glömska av sig på 60+ och det är inte bra för eleverna. Stor utbildning för att bli lärare. Sedan ska eleverna få köpa allt skolmaterial, för det första så slipper de betala om de slarvat bort dem och för det andra så blir det bättre ekonomi för skolorna. Skåp ska även hyras ut. Mobiltelefoner ska bli beslagtagna om de ringer, gör ljud eller på något annat sätt stör. Även mp3er ska man inte få ha på lektionerna. Skoluniform ska alla ha, varje skola kan ha en egen, men alla eleverna på skolan ska ha samma, det ser mer elegant ut och inte så slappt. Lärarna ska även de vara uppklädda. Det är väl allt jag har att säga som jag kommer på nu, vår skola suger, USA's skola äger totalt! Vi måste bli mer som dem. Skall vi skaffa droger, vapen och våld också? Precis som skolorna i USA? Du har en alldeles för galmorös bild av USA, Xade. Angående skolan så tycker jag att: Maten skall vara kvar, den kostar ändå inte några enorma summor. Ordning och uppförande i betyget Lärare skall få beslagta mobiler och dylikt samt skicka ut bråkiga elever. Ingen skoluniform Elever skall kunna bli avstängada. Angående att de inte gör något mot mobbningen så beslutade riksdagen även att elever skall kunna tvingas till att byta skola, vilket kommer betyda att mobbare kan flyttas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 5 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2007 Ordning och uppförande ska inte betygsättas, då det inte är ett ämne eller ett sätt att visa sina kunskaper på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 6 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2007 Men det är ändå otroligt värdefull information för senare arbetsivare som då får veta hur man är som person och om man kan sköta sig eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 6 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2007 Har man haft bra betyg så har man säkerligen skött sig bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 6 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2007 Jag skulle tro på dig om jag inte hade ett riktigt praktexemplar i min klass som visar motsatsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 8 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2007 Till att börja med kanske du inte ska lägga upp faktan blandat med dina personliga åsikter, utan först fakta och sen åsikter. Alla ska få veta vad det rör sig om innan de läser dina åsikter. Nu blir det nästan som om du talar om hur det ska vara, att det är fel även om det kanske inte är det. Själv tycker jag dagens skolpolitik är från vettet, men åt andra hållet än dig. Först och främst så ska alla skolor vara privata, de privata skolorna är oftast rikare och det blir mer material. Att få mat i skolona ska bort, det ska vara som i USA, egen mat hemifrån. Pengarna man nu lägger på mat kan man lägga på annat, såsom material m.m. Betyg ska vara från andra året (då har man haft ett träneår) och gälla tills man går ut grundskolan. Det är träning inför livet. Sedan ska självklart ordning och uppförande vara med i betyget. Lärarna ska det vara högre krav på, även så kan ålderskrav vara bra. Vissa kan bli glömska av sig på 60+ och det är inte bra för eleverna. Stor utbildning för att bli lärare. Sedan ska eleverna få köpa allt skolmaterial, för det första så slipper de betala om de slarvat bort dem och för det andra så blir det bättre ekonomi för skolorna. Skåp ska även hyras ut. Mobiltelefoner ska bli beslagtagna om de ringer, gör ljud eller på något annat sätt stör. Även mp3er ska man inte få ha på lektionerna. Skoluniform ska alla ha, varje skola kan ha en egen, men alla eleverna på skolan ska ha samma, det ser mer elegant ut och inte så slappt. Lärarna ska även de vara uppklädda. Det är väl allt jag har att säga som jag kommer på nu, vår skola suger, USA's skola äger totalt! Vi måste bli mer som dem. Om du blir partiledare och styr sverige är jag säker på att sveriges revolution kommer snart! :cool: håller helt med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BornInBarcelona Skrivet 8 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2007 Ordning och uppförande ska inte betygsättas, då det inte är ett ämne eller ett sätt att visa sina kunskaper på. som det är nu ingår Ordnig och uppförande i betyget, det är bättre är att ha det för sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 10 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2007 Det ska inte vara ett betyg. Det ska bara vara en "notering" under betygen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.