↗ till inlägget
Japp det är skit tråkigt att fuska har blivit som det är idag... Borde bli nol-tolerans, lite mer Moderatorer och "mini moderatorer som bara kan låsa trådar efter reglerna"
Japp. Självklart. Jag postade en bild med sexuellt anspelande innehåll - från ett spel. Förstår inte vad felet med det är. Uppenbarligen att det är många i forumet som icke bör se det. Man måste kunna gör undantag. Det är skillnad att posta en helt naken bild på en man eller kvinna eller på en man eller kvinna från ett spel. Den stora skillnaden är att detta framför allt är ett spelforum. Man måste lära sig att inte följa reglerna till 100%, och samtidigt kunna ge varningar som inte är grundade på reglerna. Man måste vara flexibel. Det skall icke ske att man blir varnad för att ha postat en bild från ett spel. Det hör till spelet. Om det finns yngre folkgrupper i ett forum som icke accepterar detta, eller icke bör se detta, skall de stängas ute ur forumet. Jag skall ha rätten att posta exakt allt innehåll från spelserien Grand Theft Auto i forumet för spelet.
Varför det oftast är bråk i GTA-forumet säger sig själv. Det går inte att blanda 7-12 åringar med 13-20 åringar. Detta visar sig på exempelvis GTA-sajten. Varför det lätt uppstår bråk är för att det skiljer mycket från dessa åldersgrupper, och 13-18 är en känslig ålder. Det är vad jag tror om detta. Sen att det spammas,bumpas,floodas måste stoppas av moderatorer.
Skulle man skapa två forum skulle allt uppenbarligen funka mycket bättre enligt min mening. Antingen skapa ett, eller ett forum med 15+. Ett för de under 15, och ett för de som är 15 eller över.