Gäst Bisuta Skrivet 24 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2007 Helt rätt Nico. Man ska känna sidan med funktioner mm. Så det är bättre om man har varite medlem i flera år(som mej) Sant, men flera år kanske är att överdriva lite, ca ett år eller lite mer skulle räcka. Funktionerna lär man sig på nån månad. Håller med er! ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 24 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2007 Jag menar helt enkelt att man inte ska gå omkring och tro eller hoppas att man blir moderator för att man är seriös och aktiv. Om alla som skriver ett par seriösa inlägg och anmäler regelbrott skulle ha chansen att bli moderator, då ser jag ingen ljus framtid för sidan. Man blir utsedd till moderator om man är lämplig för jobbet, dvs göra de saker jag nämnde tidigare. Men för den sakens skull ska man ju inte skriva seriösa inlägg och anmäla saker för att man hoppas på att bli moderator tack vare detta! Att vara en aktiv och seriös medlem är ju något alla borde ta för givet, inte någon man gör för att bli moderator. Ah, självfallet ska man inte gå och tro att man blir moderator bara för att man håller sig till reglerna och anmäler lite då och då. Men man måste få ögonen på sig. Även om man egentligen skulle passa bäst av alla så spelar det ingen roll om ingen vet om att man finns och kämpar som ett djur för sidan. Bäst är det ju om alla sköter sig bra och gör att sidan fungerar. Vore det så att alla följde regler och det inte var några problem nånstans skulle vi dock inte behöva några moderatorer. Kanske en eller två som hjälper admin att svara på användares frågor och liknande. Men det skulle inte vara ett lika tungt jobb. Dock är det oftast kul att vara moderator och då ställer man gärna upp även om det ibland tar tid och kan tyckas vara jobbigt. Folk som uppenbart bara hjälper till för att bli moderatorer och kanske bara vill åt jobbet för att få "hög status" blir sällan moderatorer. Man måste kunna veta att personen i fråga kommer jobba lika hårt, om inte hårdare, när denne är moderator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.