dalslund Skrivet 18 Juni 2007 Rapport Skrivet 18 Juni 2007 Tjenare Tjenare ... Efter att jag formaterade om min dator så var jag tvungen att installera ljudkortet men skivan var repig och kunde inte läsas. därför undrar jag ifall man kan ladda ner nån installation eller drivrutin så det funkar? Jag kollade på gigabytes hemsida men visste inte riktigt vilket:/ Tacksam för svar! Citera
Vitdom Skrivet 18 Juni 2007 Rapport Skrivet 18 Juni 2007 (redigerat) börja med att skriva vad du har för ljudkort, detta är något alla som gör sådana här trådar måste lära sig, om ni installerar fel drivrutin kan era komponenter gå sönder. Redigerat 18 Juni 2007 av Vitdom Citera
dalslund Skrivet 18 Juni 2007 Författare Rapport Skrivet 18 Juni 2007 börja med att skriva vad du har för ljudkort, detta är något alla som gör sådana här trådar måste lära sig, om ni installerar fel drivrutin kan era komponenter gå sönder. sist installerade jag ljud hård vara från skivan : NVIDIA nForce4-X4 series utility CD Citera
Gimcor Skrivet 18 Juni 2007 Rapport Skrivet 18 Juni 2007 (redigerat) För att ta reda på vilket ljudkort du har så skulle jag rekommendera att göra såhär: Öppna "Kör..." och skriv sedan in "devmgmt.msc". Då öppnas enhetshanteraren. Sedan ska du kika under ljudenheter och där lär du nog hitta vad ditt ljudkort heter. Och sedan vill jag bara säga att komponenten inte kan gå sönder om man installerar fel drivrutiner ^^ Redigerat 18 Juni 2007 av Adrian Citera
dalslund Skrivet 18 Juni 2007 Författare Rapport Skrivet 18 Juni 2007 För att ta reda på vilket ljudkort du har så skulle jag rekommendera att göra såhär: Öppna "Kör..." och skriv sedan in "devmgmt.msc". Då öppnas enhetshanteraren. Sedan ska du kika under ljudenheter och där lär du nog hitta vad ditt ljudkort heter. Och sedan vill jag bara säga att komponenten inte kan gå sönder om man installerar fel drivrutiner ^^ Mitt windows e på engelska jag fick iallafall upp den där enhets hanteraren det fanns bara en meny med sound eller audio som hette : sound , video and game controller där fanns det audio codecs legacy audio drivers legacy video capture devices media controll device video codecs = / Citera
Vitdom Skrivet 18 Juni 2007 Rapport Skrivet 18 Juni 2007 börja med att skriva vad du har för ljudkort, detta är något alla som gör sådana här trådar måste lära sig, om ni installerar fel drivrutin kan era komponenter gå sönder. det är ett moderkort... Citera
Gimcor Skrivet 18 Juni 2007 Rapport Skrivet 18 Juni 2007 Testa att ladda ner ASTRA32. Installera det, kör det och titta vad du ser under Sound summary > Sound chip. Om du inte ser något där så skulle jag rekommendera att öppna chassit och manuellt kolla vad du har för ljudkort. Citera
Katt Skrivet 18 Juni 2007 Rapport Skrivet 18 Juni 2007 (redigerat) Man kan ju bara se vad det är för drivrutiner i enhetshanteraren, inte hårdvaran... Prova den här sidan: http://www.nvidia.com/object/nforce_audio_4.62_win2kxp.html Support for nForce, nForce2, nForce3, and nForce4 including dual-processor systems Redigerat 18 Juni 2007 av CheatCat Citera
dalslund Skrivet 18 Juni 2007 Författare Rapport Skrivet 18 Juni 2007 Testa att ladda ner ASTRA32. Installera det, kör det och titta vad du ser under Sound summary > Sound chip. Om du inte ser något där så skulle jag rekommendera att öppna chassit och manuellt kolla vad du har för ljudkort. Tack du , ´jag hittade vilket :D det heter: nForce4 AC'97 audio controller :P hur får jag rätt? Citera
Gimcor Skrivet 18 Juni 2007 Rapport Skrivet 18 Juni 2007 Cheatcat har redan länkat till rätt sida så det är bara att ladda ner det därifrån och köra exe-filen ;) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.