Hoppa till innehåll

Mitt Ljud :s


dalslund
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare Tjenare ...

Efter att jag formaterade om min dator så var jag tvungen att installera ljudkortet men skivan var repig och kunde inte läsas.

därför undrar jag ifall man kan ladda ner nån installation eller drivrutin så det funkar?

 

Jag kollade på gigabytes hemsida men visste inte riktigt vilket:/

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

börja med att skriva vad du har för ljudkort, detta är något alla som gör sådana här trådar måste lära sig, om ni installerar fel drivrutin kan era komponenter gå sönder.

 

sist installerade jag ljud hård vara från skivan : NVIDIA nForce4-X4 series utility CD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att ta reda på vilket ljudkort du har så skulle jag rekommendera att göra såhär:

 

Öppna "Kör..." och skriv sedan in "devmgmt.msc".

Då öppnas enhetshanteraren. Sedan ska du kika under ljudenheter och där lär du nog hitta vad ditt ljudkort heter.

 

Och sedan vill jag bara säga att komponenten inte kan gå sönder om man installerar fel drivrutiner ^^

Redigerat av Adrian
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att ta reda på vilket ljudkort du har så skulle jag rekommendera att göra såhär:

 

Öppna "Kör..." och skriv sedan in "devmgmt.msc".

Då öppnas enhetshanteraren. Sedan ska du kika under ljudenheter och där lär du nog hitta vad ditt ljudkort heter.

 

Och sedan vill jag bara säga att komponenten inte kan gå sönder om man installerar fel drivrutiner ^^

 

Mitt windows e på engelska jag fick iallafall upp den där enhets hanteraren det fanns bara en meny med sound eller audio som hette : sound , video and game controller

 

där fanns det

audio codecs

legacy audio drivers

legacy video capture devices

media controll device

video codecs

 

= /

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testa att ladda ner ASTRA32.

 

Installera det, kör det och titta vad du ser under Sound summary > Sound chip. Om du inte ser något där så skulle jag rekommendera att öppna chassit och manuellt kolla vad du har för ljudkort.

 

Tack du , ´jag hittade vilket :D

 

det heter: nForce4 AC'97 audio controller :P

 

hur får jag rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...