Gäst PoisoN Skrivet 20 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2007 Låt oss säga att jag installerat MySQL och valt root som mitt lösenord, och sendan skapar en connection, men om jag igen, efter att jag skapat en connection, skapar en ny connection, är lösenordet det samma som jag valde för MySQL? Eftersom baslösenordet fungerar på första connection, men inte på andra, säger bara "Acces denied for 'root@localhost' (Using pass: Yes.)" Några idér om vad som har gått åt h*lvete? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 20 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2007 S()rry, men jag fattar inte ens vad du menar !? Jag har också MySQL, men det krånglar inte.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 20 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2007 (redigerat) Låt oss säga att jag installerat MySQL och valt root som mitt lösenord, och sendan skapar en connection, men om jag igen, efter att jag skapat en connection, skapar en ny connection, är lösenordet det samma som jag valde för MySQL? Eftersom baslösenordet fungerar på första connection, men inte på andra, säger bara "Acces denied for 'root@localhost' (Using pass: Yes.)" Några idér om vad som har gått åt h*lvete? Har du stängt den andra anslutningen först? När du väl har anslutit till din databas så är det nog tveksamt om du kan ansluta till den igen om du har en annan anslutning aktiv. Ett exempel i ASP på hur man oftast gör: Set db = Server.CreateObject("ADODB.Connection") db.Connectionstring = *blablabla...* db.Open 'Gör något med databasen db.Close db.Open ' Gör något mer db.Close Flyttar, mySql har visserligen inte så mycket i sig att göra med Programmering men passar ändå bättre där. Redigerat 20 Juni 2007 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst PoisoN Skrivet 20 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2007 Tackar nico, visade sig att den var öppen, nu funkar det ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.