Rammus Skrivet 25 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2007 Jag skulle gärna villa göra en egen server, men det är så att jag vet inte om det är olagigt eller straffbart, Så snälla kan ni svara! :angry: Hoppas det funkar iaf :P :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VFFreak_91 Skrivet 25 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2007 Jag skulle gärna villa göra en egen server, men det är så att jag vet inte om det är olagigt eller straffbart, Så snälla kan ni svara! :angry: Hoppas det funkar iaf :P :P Nej, det dinns massor av servers, kolla bara på moparscape.org. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oddy Skrivet 25 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2007 Tror att det bryter mot upphovsrättslagen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 25 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2007 (redigerat) Kan det då var ungefär samma lag som dom har med habbo? :P eller...?? Redigerat 25 Juni 2007 av dragonaits Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst BurningHypno Skrivet 25 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2007 Haha nej, eftersom runescape använder inte samma case som Runescape servers. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K3viin Skrivet 26 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 Runescape tycker inte om folk som gör runescape servrar, men det är för mycket folk som håller på med det, och därför orkar inte runescape ta hand om alla och blockera serverna som folk gör. Så jag tror att det är minimum risk att du blir busted, och kanske blir av med servern. :gitarr: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oddy Skrivet 26 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 Det måste vara olaglig, om du använder member grejer iallfall som du normalt måste betala för. ÄR det bara jag som ser likheterna mellan egna servrar och nedladdning. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 26 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 Är det onödigt att göra en när en dom kanske ta bort min server som k3viin sa?? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst BurningHypno Skrivet 26 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 Men fatta, rsp använder case 355 och runescape inte. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oddy Skrivet 26 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 Men du använder fortfarande jagexs idé då. Du använder deras grejer, deras monsrer, deras gubbar, deras saker, deras grafik och allt sånt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 26 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 Jaao :D ska göra en server..nu :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oddy Skrivet 26 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 Nu vet jag exakt vad det bryter mot, copy right lagen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg