Hoppa till innehåll

Får Inte Köpa Gta


Rekommendera inlägg

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är rätt så sällan att man blir som de i spelet. Har din morsa valt att du inte får spela så får du acceptera det. Men säg annars det jag skrev i den första meningen. Men jag spelar det och jag är tolv. Många här spelar det fastän de inte är 18. Säg till din morsa att det finns många som spelar det och inte är 18. Men annars så är det bara att acceptera det din morsa har valt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst bilking

Man kan inte köpa 18 års spel utan föräldrar.

 

Iallafall inte förens man är 15.

Så var det när jag skulle köpa Resident Evil 4 men min farsa var ändå med.

 

Sen så är Åldergränserna Rekommanditioner (HUr f*n stavar man det?)

 

Det är inga fasta regler, Bra försök att övertala hon..

 

Min mamma låter nästan inte mig köpa 16 årsspel..

 

Jag villde köpa Black, men Det var för mpnga vapen på fodralet xD

 

Redigerat av bilking
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 2 veckor senare...

säg till din morsa:

 

1. det är bara ett spel

2. folk som börjar mörda folk på riktigt efter att ha spelat GTA var redan sjuka i huvudet innan dem började spela

3. saker som händer i spelet påverkar inte verkligheten

4. grafiken suger så du kan omöjligen tro att det är riktiga människor du dödar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte köpa 18 års spel utan föräldrar.

 

Iallafall inte förens man är 15.

Så var det när jag skulle köpa Resident Evil 4 men min farsa var ändå med.

 

Sen så är Åldergränserna Rekommanditioner (HUr f*n stavar man det?)

 

Det är inga fasta regler, Bra försök att övertala hon..

 

Min mamma låter nästan inte mig köpa 16 årsspel..

 

Jag villde köpa Black, men Det var för mpnga vapen på fodralet xD

De där håller jag med om.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, Leta upp någon tidning på internet där det står om spels åldersgräns (typ aftonbladet eller något) Försök att hitta något som säger att ålders-gränserna är överskattade. Jag menar, GTA SA var för 18 år? Visst, sure bacon att folk går och säger att "NEJ detta spel är för 18 år, dra åt skogen." Vadå? 15-åringar kan ju köpa snus och tobak som har ålders-gränsen 18 år.

 

Visst, det är så att vissa föräldrar är för mycket beskyddande. -Släpper dem inte taget växer barnet inte upp. Växer barnet inte upp så leder det till att barnet inte kommer att klara av vuxenlivet och blir då mer beroende utav sina föräldrar.

 

Och vad är inte bättre att bevisa hur vuxenlivet kan vara i vissa situationer än RPG spel? Jo det är ju det verkliga livet. Men om man har en bakgrund så har man ju något att gå efter, så när man har den kunskapen om den situationen från den virtuella världen så kan man använda sig utav den kunskapen i den verkliga världen.

 

Visst det låter lite väl sci-fi med att lära sig virtuellt men det är sant.

 

Slutsatsen blir alltså att bevisa för din morsa att hon har fel, att hon är för mycket beskyddande. Vadå min 4-åriga syster spelar ju Halo-3 som är 16års gräns på!!

 

Problemet med din mor är att hon tror att du kommer att skadas mentalt för att du spelar det spelet, hon tror att du kommer att bli som den karaktär som du spelar som i spelet. Själv har jag spelat i 15 år (sedan jag var 1½ år) och har inte en enda gång kommit in i den situationen att jag kommer in för mycket i spelet och det tar över mitt liv - och att jag därmed börjar agera aggressivt mot min omgivning. (Att jag börjar göra som man gör i spelet.)

 

 

Visst det finns personer som inte klarar av att skilja på spel och verklighet men du är ju 16 år för i helv...!

 

Oh ja föresten så köpte jag GTA-SA när det kom ut runt 2005 i butiken. Jag var bara 13 år vid den tiden. lol 13 ÅR, Jag köpte den själv också, ingen föräldrar.

 

Sen så är Åldergränserna Rekommanditioner (HUr f*n stavar man det?): rekommendationer

Redigerat av fruesgkuas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...