Doublem Skrivet 26 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 jag har en fråga bara vad kostar det att ta lätt mc-körkort? jag har hört att det kostar ungefär 20 000 e det sant? :gitarr: :gitarr: :gitarr: :gitarr: :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 26 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 vad ska kosta 20 000:-? Att ta kortet eller själva mcn? Kortet vet jag inte riktigt, men själva mcn kast mycket väl kosta 20 000, och troligtvis ännu mer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doublem Skrivet 26 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 själva kortet för jag får en lätt mc gratis Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 26 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 kortet är ganska dyrt men allt beror på hur mycket du kör på körskola o så men tiotusen kan det lätt bli om du kör med körskola några gånger, kanske 5tusen om du kör nån enstaka gång på körskola och mye hemma. Kostnaden beror la också på vart do bor med, hur priset är i regionen där du bor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doublem Skrivet 26 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 ok tack det hjälpte mej!!! :gitarr: :gitarr: :gitarr: :gitarr: :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kimp@n Skrivet 26 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 är det 16 är som gäller för lätt mc?? hur fort för man köra då?? hur lång tid tar det att ta kortet ungeär?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doublem Skrivet 26 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2007 ja men det beror på om du har en äldre eller nyare mc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 27 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2007 Du måste vara 16 år fyllda och du får köra strypt 125 enligt lagen. En nyare strypt hoj gör väll 120 ungefär men en ostrypt levererar ju runt 30 häst och sen 2 takt då kan du nog komma upp i 150-170. 4 taktar 125 är dock slöare och klarar nog bara 110-120 i strypt form och typ 130 i ostrypt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doublem Skrivet 27 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2007 så här står det på körkortsportalen "A1 (lätt motorcykel) motorcykel vars motor har en slagvolym av högst 125 kubikcentimeter och en effekt av högst 11 kilowatt. " men ifall det e äldre så på den tiden hade man inte det med kilowatt så ifall det är äldre så kan det va högre min är från 85 tror jag den va :gitarr: :gitarr: :gitarr: :gitarr: :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 27 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2007 mjo lätt mc har ingen hastighetsbegränsning som moppe tex utan har bara en kw,häst, gräns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doublem Skrivet 28 Juni 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2007 häst gräns finns där väl ändå ingen? :gitarr: :gitarr: :gitarr: :gitarr: :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 28 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2007 kw o hästkrafter är samma sak, båda är mått på hur mycket kraft en motor kan klämma ur sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.