Hoppa till innehåll

Mystery Dungeon


Rekommendera inlägg

igår fick jag dive men dog och blev av med den, sen när jag tog den från wondermail så gick jag till grottan igen för att få en pokemon som kan lära sig dive men jag kunde inte lära den det så jag quicksavade men när jag startar så är dive + min seel borta och jag är hemma igen. :angry:

går det att få dive igen eller måste jag starta om?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gå till solar cave, sedan letar du i våning 1-9 efter en s.k key(du måste kolla HELA våningarna) och sedan på våning 10 ser du en kista, tryck på key och use när du är framför den och sedan öppnas en port där du kan ta dive, men runt den finns det vatten, så du måste vara en vatten pokemoneller en pokemon som flyger när du går med den. Ta sedan escape orb för att fly, har du oturen att få en link cable så försök igen, men spara link cablen som utvecklar pokemon som egentligen behöver byta för att utveckla!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du är säker på att du kan klara sormey sea kan du ha dive som item i tooldoxen, annars kan du köpa lite friend areas och gå watterfall pound, så fick jag mudkip sm nu är swampert och har watterfall och surf(men dive är det enda jag behöver för att ga silver treach, och jag vill inte lära swampert den, så jag går med dive i toolbox, det är ju lätt att fixa en ny om jag förlorar)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...