Hoppa till innehåll

Bärbar Dator


Firecracker

Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...
Gäst aso090

Om det ska vara en bärbar data så ska du satsa på Acer men kolla bara så du inte får med AMD processor (dom e dåliga)

 

haha du får suga om amd processor suger vad tror du att snubben ska en skrotig intel processor som tror att dem e bäst men bara kopierar allt från amd processor ok jag har en bevis vem var det som hittade på två kärn systemet det var amd men den jäveln "intel" härmade.Du ska köpa en amd processor h och elst en amd 64 turion x2 och en bra grafik och en HDD med kanske 100 gb för att dem spelen klarar av call of duty 2 och det är därför jag säger man ska ha en bra processor och en bra grafik och en bra hdd det behövs för spel data.då kan du klara av nästan vilken spel som helst då behövs inte "vilken spel ska jag klara av"
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aso090, du verkar inte ha så bra koll på detta inom laptops...

För det första, AMD är den sämsta processor-tillverkaren för laptops. Deras processorer blir FRUKTANSVÄRT varma, och det är inte bra för en laptop som har en ganska klen kylning.

Vem som uppfann vad har inte med saken, det hänger på vad som är bäst nu. Just nu är Intel Core 2 Duo en riktig höjdare till laptops. Strömsnåla och svala, dessutom den bästa dubbelkärninga processorn på marknaden.

Ett bra grafikkort till Laptop är SVINDYRT. Dessutom reduceras batteritiden mycket. En hårddisk på 100 gb är lagom, men man klarar sig fint på 80 gb med och man sparar några hundralappar på det.

Opps, jag har visst mer kunskap än aso090. Synd för dig. =___=

 

En laptop ska man inte spela på, de är gjorda för att till exempel chatta, kolla på film, greja i photoshop, lyssna på musik och surfa på internet. Alltså INTE spela spel. Visserligen kan du spela lite enklare spel som inte kräver så mycket grafik, men det kommer kosta dig skjortan om du vill spela CoD 2.

Så om du ska spela mycket ska du köpa en stationär. Det är bara onödigt att ha en bärbar som speldator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...