Pikachu86a Skrivet 5 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2007 Hej Finns det något bra sätt som man kan få in en chatt på sin sida. Den ska alltså finnas en länk från sidan till ett nytt fönster eller att den ska finnas direkt på sidan. Jag ahr hört att det går via java. Är det någon som har något bra förslag på något bra sådant program och hur man installerar samt ställer in det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 5 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2007 Det finns ju den som används här på fuska.se. Minns inte vad just denna heter, men den funkar ganska bra. Bara att kolla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 5 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2007 Ja men vad heter det då? Hitar inte direkt något namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 6 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2007 Det minns jag inte och kan inte kolla. Men den funkar så det är bara att leta om du vill ha. Sök annars på google efter "java irc client" eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 6 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2007 Jag vill görna att någon som har gjort det här förut svarar. samt också ger en liten gudie hur man installerar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 7 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2007 Jag har gjort det förr och jag håller på att svara, men du verkar ju inte vilja göra något själv och jag har inte java så jag kan testa igen. Allt du behöver står på den här sidan: http://www.pjirc.com/main.php Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 7 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2007 Ska kolla på det. Tack för hjälpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 8 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2007 Om du annars vill ha en chat som finns kvar de senaste inläggen, en s.k. Shoutbox, så är det lätt fixat med PHP, MySQL. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 8 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2007 (redigerat) Jag kan inte programera något sånt. Jag vill ju även att man ska se om användaren är online på chaten eller inte. epaaj: Hur använde man det programet du tipsade om? Redigerat 9 Juli 2007 av Pikachu86a Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 10 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2007 Du laddar hem filerna och går sen in på dem via din webbserver. Står hur man gör i dokumantationen på sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 10 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2007 Sen finns det camchattar i flash också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 11 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2007 Jag kan inte programera något sånt. Jag vill ju även att man ska se om användaren är online på chaten eller inte. epaaj: Hur använde man det programet du tipsade om? Vilken fil ska jag gå in på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.