Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Länge har andra frågat mig om hur man mountar och fixar .iso filer och andra

slags image filer , men här kommer min lilla enkla guide till Daemon tools 1.43 .

Denna tråd bryter inte mot någon lag eller någon regel . Den länkar inte på något sett mot nerladdning . Att göra andra grejjer till .iso filer kan vara back-up eller kopiering

Okej nu börjar guiden :) .

Ladda ner Daemon Tools 1.43 från deras hemsida .

Installera programmet , starta om datorn , sen ska du klicka på installationen igen (det betyder att du inte får ta bort installationen och du måste spara den .. inte bara öppna) .

Nu är du klar med installationen , on we go then .

Vid din traybar (vid klockan) så finns det en icon , en röd fyrkant med

en silver cirkel och en röd blixt igenom . Högerklicka på den och välj Virtual CD/DVD-ROM sen Set numbers of devices ...

http://img78.imageshack.us/img78/8008/tutorial1vh9.jpg

Och välj hur många "devices" du ska ha (devices är hur många DVD-ROM enheter du ska ha för att kunna "mounta" på .

Nu kan du mounta :)

Det gör du genom att klicka på iconen->Virtual CD/DVD-ROM->Device 0: [ F:] No media->Mount Image . Sen väljer du din image fil och då är det klart :)

http://img507.imageshack.us/img507/8281/tutorial2gr5.jpg

http://img507.imageshack.us/img507/3236/tutorial3yi0.jpg

För att kunna se dina filer från image-filen så går du till Den här datorn sen

till den enheten du tog ( F: A: E: H: J: G: etc etc)

Nu är det klart :) tack för att du läste :D hoppas du fick nytta av den .

Redigerat av ashtern
Skrivet

Det här måste nog ha varit den enklaste guiden jag någonsin läst ^^

Däremot är den bra utformad att den har bilder. Men om du beskrev några fler funktioner med Daemon Tools så skulle nog detta uppskattas än mer.

Skrivet

Finns ju inga andra funktioner :P

Det har jag och jag fattar inte riktigt hur man gör med Safedisc. Så du kanske kan lägga till det i guiden men annars var guiden väldigt bra och enkel med bilder och allt! :cool:

Gäst Tour
Skrivet

de är väll för att komma förbi såna sorters cd skydd man använder securom,safedisc,laserlock,rmps alternativet eller har jag fått det om bakfoten?

Skrivet (redigerat)

de är väll för att komma förbi såna sorters cd skydd man använder securom,safedisc,laserlock,rmps alternativet eller har jag fått det om bakfoten?

Men haru tänkt på att det finns massa program som har ingen slags copyright , program utan copyright är som en tröja utan märke .

Och om dom har ingen copyright så är dom piratvaror , men deamon tools

kan man använda till att "mounta" alla slags filer , inte bara nerladdningsfiler >_>

Och att ni tar upp laserlock,securom,safedisc . Dom är inte så säkra ,

Tänk på vad ni skriver .

Som sagt , denna guide vill inte leda till nerladdning och ni försöker

få den att leda till det , lägg av , snälla .

EDIT : Andra anledningen jag gjorde denna guide var för att

visa hur enkelt det är , jämfört med alla andra program som

man måste klicka fram för att kunna äntligen hitta "mount" texten.

Redigerat av ashtern

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...