Hoppa till innehåll

Hur Man Gör En Egen 404 Sida Till Sin Hemsida.


Gäst Destiny
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Destiny

Hej! Det här är min första hemside tutorial så var inte så hårda ^^

 

Egen 404 sida:

 

Börja med att starta Notepad/Anteckningar i Start menyn. Sen skriver du "ErrorDocument 404 /notfound.html" SKRIV INGET ANNAT! Sen sparar du med ".htaccess" Det ska bara stå .htacces och inget före eller efter.. Inte som "hej.htaccess" eller ".htaccess.txt" Bara .htaccess . Efter du har sparat det så startar du ett nytt dokument i notepad som heter "notfound.html" ... Det är där du bestämmer hur den ska se ut som t.ex. bakgrund, text etc. Efter det laddar du upp båda filerna på hosten. Sen är du klar! Prova nu gå in på en icke existerande sida på din sida så ska du se att din 404 sida kommer fram.

 

OBS! Vissa hostar stöder inte .htaccess eftersom det kan innebära en säkerhetsrisk. Om det inte funkar så stöder nog inte hosten det. Jag vet inte hur det funkar i en windows server .. Om det inte funkar och hosten har en windows server så är det nog bästa att kontakta support för mer info. Det funkar helt automatiskt i Linux/UNIX servrar.

 

Jag hoppas ni är nöjda =) Och ni får gärna rätta mig om jag har fel på nånting -.-

 

Kopiera INTE den här guiden utan min tillåtelse.

Redigerat av Destiny
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Destiny

Men jag tror själv att man inte behöver köpa trademarket Copyright -.- .. Allt som man själv skapar har man en copyright på tills man dör. Annars kunde ju alla från hela världen kopiera och kopiera bara för att man vet att han inte har köpt copyright -.-

Redigerat av Destiny
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja visst har du fördel att du har skapat den. Om du vill dra till riktiga action såsom, om någon har kopierat fuska.se totalt, Copyright hjälper i rätten om man drar till, medans om du inte har copyright, minskas din chans.

 

Från fuska.se

 

 

Copyright

 

 

Allt material på Fuska är skyddat enligt svensk upphovsrättslag (Copyright) lag.

 

Detta innebär att allt innehåll, som text och bilder inte får kopieras och är skyddat enligt upphovsrätt om inget annat anges.

 

Du får alltså bara ladda ner materialet till din dator eller skriva ut men inte sprida det vidare utan skriftligt tillstånd från Fuska.

 

Märker vi att material tillhörande Fuska har spridits så kommer vi att vidta åtgärd enligt svensk upphovsrättslag vilket kan medföra straff- och skadeståndsansvar.

 

Vilket en sida utan copyright inte kan säga =)

 

 

 

http://www.copyright.com/ccc/search.do?ope...n=show&page=ppu

 

Sidan om du vill köpa copyright ;)

Redigerat av SunDream
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra guide Destiny! ^^

 

Är du helt säker på att du har köpt trademarket Copyright? Så vitt jag vet får man inte använda Copyright ifall man inte har det.

 

Skapar jag en sak som är helt till fullo min så är det jag som äger rättigheterna över den. Jag bestämer om folk får kopiera den eller inte, man behöver inte köpa ngt för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Destiny

Jag som har kopierat? -.- Vad tror du om mig? Jag hatar dom som kopierar och sen säger att dom har gjort det själv. Jag gjorde guiden helt ur minnet. Sen tjänar jag inget precis på att kopiera guiden... -.-. Men tack Selene och Andersffs ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...