WASD Skrivet 15 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2007 Jag vill koppla min datorn till TVn & se på film istället för att bränna den på en DVD-skiva först, vissa TV har ju PC ingång men min har inte det så jag undrar om man kan köpa nått & koppla från datorn till TVns Scart/AV-ingång eller göra på nått annat sett Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 15 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2007 Om du inte har en HDTV så rekommenderar jag att köpa en vanlig S-Video-kabel tillsammans med en Scart med stöd för S-Video. Jag har använt det i några år nu och det funkar utmärkt. http://www.webhallen.com/prod.php?id=28193 http://www.webhallen.com/prod.php?id=67148 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2007 Rätt så billigt :) kollade bakom datorn & hittade ett sånt där S-video uttag, är det bara att koppla in & gå in på EXT1 eller måste man ha nått program? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 15 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2007 Jajamän. Det kan dock vara så att du måste mecka med dina inställningar till grafikkortet men det är ganska lätt (allt jag behöver göra är att ändra från "Single Display" till "Clone"). Det kan också vara bra att ha ett program som kan fixa till färger mm. för att få till den perfekt bilden. Om du har ett grafikkort från nVidia så rekommenderar jag TV Tool som finns att ladda ned här: http://tvtool.info/english/download_e.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2007 (redigerat) jag har kopplat min Vista till datorn nu via S-video & laddat ner & grejat med tvtool men jag får inte fram bild på TVn :( har ska jag göra? Edit: min Vista har nVidia Redigerat 13 Augusti 2007 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 13 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2007 Har du testat att andra displayen fran "Single" till "Clone"? (Sitter pa utlandskt tangentbrod) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2007 jag gick in där & den hittade inte TVn så jag kunde inte ändra till clone :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 13 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2007 avancerade egenskaper för grafikkortet, där brukar det finnas under nån flik, single, clone, dual osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 14 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2007 Om du har Telia finns det en grej du kan ha för att se på TV via bredbandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 Augusti 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2007 jag har kommit hit där man bara kan ta ensam :( bild Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.