Dannneee Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 (redigerat) När man gör avas och andra bilder och flyttar en bit av en bild till en annan bild så måste man ju klippa ut den biten med lasso knappen innan man flyttar den med pilen.Men det blir aldrig jätte bra.Kan man göra så det blir rundare i kanterna och absolut inget kvar av bakgrunden på den andra bilden? Redigerat 27 Juli 2007 av Dannneee Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 Zooma in 500-1000% och markera med Pen Tool. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dannneee Skrivet 27 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 (redigerat) Vad gör jag när jag har markerat då? Och hur nära ska jag markera? Ska jag markera hela vägen runt utan mellanrum? Redigerat 27 Juli 2007 av Dannneee Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 1. Högerklicka inom markeringen. "Make Selection". Tryck ok är väl ett tips. Ctrl + Shift + I. Tryck på Delete. (Sitter på tangentbordet.) ((Till höger om Enter)) 2. Klicka. 3. Va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dannneee Skrivet 27 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 Tack för din "trevlighet" <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Battlefront2 Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 (redigerat) DU ÄR DUM! :evil: Redigerat 27 Juli 2007 av Battlefront2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 Vassego. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 27 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2007 Själv gör jag på följande vis: Duplicerar lagret, det är alltid bra att ha kvar orginallagret. Gör orginallagret osynligt. Tar polygonal Lasso Zoomar in så att jag lätt kan följa konturerna på det jag ska klippa ut Följer noggrant efter. (är det en stor bild så gör jag det på ett annat lager, och när jag har kommit en bit så drar jag ihop selectionen och fyller den med svart, och fortsätter sen ifrån där jag slutade) När jag har hela konturen så brukar jag skapa ett nytt lager och fylla det markerade med svart (fråga inte varför jag inte bara kopierar det jag har markerat)(om det var en stor bild så ser jag till att hela objectet är svart innan jag går vidare) Sen inverterar jag markeringen (ctrl+shift+i) Tryck Delete så försvinner allt utom det du ville ha kvar(om du gjorde rätt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 Pen Tool är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 Håller med, ibland dampar polygonal Lasso... Pen Tool är mycket smidigare och bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 Jajjeboxx, håller med er båda, men nu är det så att jag är rätt sunkig med pen tool, och har faktiskt blivit ordentligt bra med polygonal, så jag kör med det, eftersom jag aldrig orkade börja använda pen tool, sorgligt men sant;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 Men kan ju använda pen tool lika dant som man använder polygonal. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.