Hoppa till innehåll

Photoshop


Rekommendera inlägg

När man gör avas och andra bilder och flyttar en bit av en bild till en annan bild så måste man ju klippa ut den biten med lasso knappen innan man flyttar den med pilen.Men det blir aldrig jätte bra.Kan man göra så det blir rundare i kanterna och absolut inget kvar av bakgrunden på den andra bilden?

Redigerat av Dannneee
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv gör jag på följande vis:

 

Duplicerar lagret, det är alltid bra att ha kvar orginallagret. Gör orginallagret osynligt.

Tar polygonal Lasso

Zoomar in så att jag lätt kan följa konturerna på det jag ska klippa ut

Följer noggrant efter.

(är det en stor bild så gör jag det på ett annat lager, och när jag har kommit en bit så drar jag ihop selectionen och fyller den med svart, och fortsätter sen ifrån där jag slutade)

När jag har hela konturen så brukar jag skapa ett nytt lager och fylla det markerade med svart (fråga inte varför jag inte bara kopierar det jag har markerat)(om det var en stor bild så ser jag till att hela objectet är svart innan jag går vidare)

Sen inverterar jag markeringen (ctrl+shift+i)

Tryck Delete så försvinner allt utom det du ville ha kvar(om du gjorde rätt)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jajjeboxx, håller med er båda, men nu är det så att jag är rätt sunkig med pen tool, och har faktiskt blivit ordentligt bra med polygonal, så jag kör med det, eftersom jag aldrig orkade börja använda pen tool, sorgligt men sant;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...