WASD Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 http://nyx.bogg.org/files2/yy841_musik.JPG Så ser det ut, jag vill få en vanlig mapp med en not som genväg, hur får jag det? jag provat att höger klicka & ändra ikon men det blir fortfarande den fula, om jag ändrar till små ikoner så blir det en not men jag vill ha dom här stora Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 gå in i mappen "min musik" högerklicka, välj egenskaper och gå in på sista fliken (customize på engelska) sen ändrar du till "dokument, för alla filtyper" i listan istället för "musik" så blir den nog normal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 gå in i mappen "min musik" högerklicka, välj egenskaper och gå in på sista fliken (customize på engelska) sen ändrar du till "dokument, för alla filtyper" i listan istället för "musik" så blir den nog normal. det finns ingen "customize" jag användar XP Home edition det är kanske det som är fel http://nyx.bogg.org/files2/79x7z_musik.JPG Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 saken är den att du har säkert inte gått in i musikmappen och högerklickat där inne, utan klickat på ikonen _innan_ du går in i mappen (= Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 (redigerat) saken är den att du har säkert inte gått in i musikmappen och högerklickat där inne, utan klickat på ikonen _innan_ du går in i mappen (=nej jag gick in i "min musik" och höger klickade mitt i ingenstans på det vita & sedan egenskaper, altså jag klickade itne på genvägen, och det röda var inte typ 4kb utan det var *mycket* Redigerat 28 Juli 2007 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Reaper01 Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 om du vill ha mappen normal så får du tabort källan till den bilden som visas eller så får du han normala ikoner Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 om du vill ha mappen normal så får du tabort källan till den bilden som visas eller så får du han normala ikoner det finns ingen bild i "min musik" men det finns massa bilder i "mina bilder" & där blir det ingen bild på mappen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 ah. http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits...ethumbnails.reg tanka den och kör den, bör funka, reboot kan krävas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 ah. http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits...ethumbnails.reg tanka den och kör den, bör funka, reboot kan krävas. är den säker, har du provar själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 (redigerat) kan reboota för att kolla, w8 nepp, funkade inget vidare. Redigerat 28 Juli 2007 av Ozoon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 (redigerat) kan reboota för att kolla, w8 nepp, funkade inget vidare. ok ingen ide att prova då :( om man går in i regedit & kollar så ser man att den ändrar en "00000000" till "00000001" så om du gör en egen .reg fil där det står "000.." iställer så får du tillbaks gamla inställningar iaf Redigerat 28 Juli 2007 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 jarå, inga problem med det, men detta verkar funka: 1. open the folder whose picture you want to change. 2. put all of the image files within that folder into another folder (sub-categorize it). 3. now, go back to the original folder and right-click properties>customize>what type of folder? select documents. you can leave the box unchecked. 4. select choose picture and select any random picture. hit ok. you should now see THAT picture appear on your folder. 5. now to make it appear as your regular icon in thumbnail view go back and select restore default. you should now see the picture split into four folder pictures. HOWEVER, when you hit OK you will see your folder icon magically appear as the picture! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.