TheKingOfEvil Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 (redigerat) Asså nu har jag fått nog.... Jag laddade ner GameMaker för att göra ett pokémon spel men jag fattar inte hur jag ska göra gubbarna,världen sakerna pokémonen och allt annat... KAN NÅGON SNÄLLA SÄGA HUR MAN SKA GÖRA.... :( JAG ÄR DESPERAT :cry: .................. Redigerat 29 Juli 2007 av epaaj Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 du har nog inte helt kunskaperna för att göra ett liknande spel än. börja med att göra enkla spel, som pong osv. för att lära dig hantera objekten och dess funktioner ordentligt. Sen behövs en massa variabler för allt möjligt som kanske är svårt att förstå nu, så gör enklare spel först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheKingOfEvil Skrivet 28 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 OK.. jag ska hålla på med de ett tag... men kan någon skicka en länk till ett pokémon spel de har gjort på GM ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eric_H Skrivet 30 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2007 Ozoon har till 100% rätt. Börja med ett enklare, lär dig kontrollera sakerna, lär dig scripta och allt det där. Jag har skickat dej en zipfil med saker, samt en engine du kan använda, men resten får du klara själv. Som sagt, börja med ett enkelt spel. Mazespel är relativt enkla, samt pong som är det enklaste spelet som går att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yoan Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2007 Gamemaker är bara ett program som får dej att tro att du gjort spelet själv. Programering är mycket roligare och bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.