Hoppa till innehåll

Emo?

Gäst Umbreon_Moon

Rekommendera inlägg

• Svar 56
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Nej jag lyssnar inte på emo lyssnar på metal typ in flames m.m. och nej jag klär mig inte emo klär mig normalt :)

Klä sig emo = Paradox?

Emo är ingen klädstil.

Jag undrar egentligen varför 'Emo's' blir så sura när man kallar dem det.. Jag menar, man kallar ju de som lyssnar på hårdrock hårdrockare, de som lyssnar på punk punkare osv.
Därför att:

1 - Man kan inte "vara" emo. Emo är musikstilen. Ungefär som att säga "Du är punk." istället för "Du är punkare.". När man säger så besvisar man att man inte har en aning om vad emo är och då tror man nästan uteslutande att det är:

2 - Ett skällsord

Helt enkelt, säger någon att man är emo är det i 99.99% av fallen som skällsord.

Använder 20 personer det som ett skällsord och skriker "j*vla emo" efter en tror man väl att nästa person också menar det som ett skällsord när den säger det. Och vad är det för mening med att säga att någon är emo?

"Du är punkare."

"... jaha... och?"

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag undrar egentligen varför 'Emo's' blir så sura när man kallar dem det.. Jag menar, man kallar ju de som lyssnar på hårdrock hårdrockare, de som lyssnar på punk punkare osv.

Därför att:

1 - Man kan inte "vara" emo. Emo är musikstilen. Ungefär som att säga "Du är punk." istället för "Du är punkare."

Vad ska man kalla dem då? Emo'are?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Därför att:

1 - Man kan inte "vara" emo. Emo är musikstilen. Ungefär som att säga "Du är punk." istället för "Du är punkare."

Vad ska man kalla dem då? Emo'are?

Man måste väl inte dela in folk i grupper alls? Man kan säga att man lyssnar på emo.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men varför ska de behandlas speccielt? Alla kallar ju de som lyssnar på punk punkare osv. Varför kan man inte då kalla en som lyssnar på emo Emo utan att mena något illa?

Därför att ingen gör det. De som kallar dem emo brukar i 99% av fallen skrika det efter dem och säga åt dem att gå och dö eller liknande.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker fortfarande att det är enklare att s'ga 'emo' istället för 'en som lyssnar på emo musik.'

Jo, men hade hiphoppare varit ett skällsord hade jag nog inte använt det om personer. Iofs säger jag inte hiphoppare nu heller. Eller någon annan klassifikation av personer i en genre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan hålla med dig Garone om att man kan kalla de som lyssnar på emo för emo. Men nu är det så att de som blir kallade för emo blir kallade emo p.g.a. deras utseende och de flesta lyssnar inte ens på emo. (iaf inte av de jag känner och garanterat många fler)

Jag blir kallad emo nästan dagligen. Antingen bakom min rygg eller så att jag klart och tydligt hör det. Men jag lyssnar inte på emo, utan de kallar mig det endast för att jag oftast går klädd i svarta kläder och har svart hår.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan hålla med dig Garone om att man kan kalla de som lyssnar på emo för emo. Men nu är det så att de som blir kallade för emo blir kallade emo p.g.a. deras utseende och de flesta lyssnar inte ens på emo. (iaf inte av de jag känner och garanterat många fler)

Jag blir kallad emo nästan dagligen. Antingen bakom min rygg eller så att jag klart och tydligt hör det. Men jag lyssnar inte på emo, utan de kallar mig det endast för att jag oftast går klädd i svarta kläder och har svart hår.

Jag hatar sånna som säger emo till folk fast dom inte äns vet vad det är... Bara för att dom har lång lögg och typ svart hår..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...