Hoppa till innehåll

Warcraft Iii - Reign Of Chaos


Garone
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, ska försöka förklara så bra jag kan..

 

Jag vill veta vilka triggrar som behövs för att några utvalda fiender ska röra sig när man går in i en region.. Har försökt länga, men de har aldrig funkat.. Någon som skulle kunna hjälpa mig? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här ska nog funka, gjorde den nu:

 

Events

Unit - A unit enters (Region, välj en region) <gen> (när en unit som passar in i alla conditions går in i regionen går triggern igång.)

Conditions

(Owner of (Triggering unit)) Equal to Player 1 (Red) (Om det är en av första spelarens units kommer den göra det som står under actions)

(Unit-typ of triggering unit)) Wqual to Footman (om en footman går in i regionen så kommmer det under actions hända, du behöver inte båda conditions, du kan ta bort en)

Actions

Unit - Order (Triggering unit) to Attack-Move to Center of Region 001 <gen>) (Den uniten som får triggern att gå igång kommer göra en attack move till Ragion 001, skillnaded mellan attack-move och move är att om han gör en attack move kommer han attackera fiender som kommer i hans aquisition range på vägen.)

 

Jag använder den till vissa maps med creeps som springer omkring från region till region.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...