Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hur besegrar man Seymore Flux? ( När man är i Ronso bergen, och han rider på den där maskin prylen.. )

Detta är oftast vad som händer: Fighten startar, jag har Auron, Lulu och Tidus framme.

Seymore gör Auron till zombie, och kastar full-life på honom.. Auron dör.

Jag använder en Pheonix Down på Auron, och Tidus helar upp honom med Curaga.

Jag börjar hugga på hans mekaniska sak, som helar upp sig hela tiden, han gör mig till zombie.. Jag använder Holy Water.

När det äntligen börjar bli bra, använder han cross-cleave.. Tidus och Lulu blir en-shottade, Auron har omkring 2000 liv kvar, Han gör Auron till zombie.. Och vinner striden genom att kasta full-life.. GAME OVER!

Nu undrar jag, hur överlever man cross-cleave?

Skrivet

aeons, dom där striderna följer ett mönster, så när du kommer till en del där han förbreder en sån attack ta in en aeon, gör en överdrive, han anfallen, aeonen dör normalt inte, sen gör seymour banish och din aeon dör.

men att tidus hat hastega är ett måste, och det är bättre om yuna är helare och att lulu har alla sina magier i "ga" (alltså thunduga, waterga osv)

om min info var dålig så http://www.ffuniverse.nu/ff10/bossar.asp#seymour_flux, den bästa svenska guiden till FF-spelen

Skrivet

Okej, ska fixa overdrive för mina Aeons.. Men Aoensen hinner bara attackera en gång, sen gör han banish.. Efter det gör han Cross-Cleave igen.. Lulu har alla 'ga' attacker.

Skrivet

men, när du är där så bör dina aeons vara så bra att de flesta gör 9999 i skada på sin overdrive och hur mycket bahamut gör i sin överdriv brukar variera.

Skrivet

lär yuna black magic, behöver du aldrig ha lulu överhuvudtaget ;D sen kan du ju ha nåt "immune to zombie" på auron, så är det ju rätt lugnt^^

Skrivet

jo iofs, yuna som black mage är ganska knäckande, hon spöar ju lulu i spellpower ganska ordentligt, men man brukar ju inte ha kommit så långt i sphere griden när man är där han är (om man inte använder den avancerade spheregriden vill säga)

• 2 veckor senare...
Skrivet

hej i början så ska ni göra så här detta e ett av mina bästa tips: i början klara av spelet på normal spheregrid! starta nytt med advanced spheregrid! . satsa på tidus: lite av varje. på yuna satsa mkt defense men inte för mkt för du måste satsa VÄLDIGT bra på hennes magi. skaffa blackmagic o lightmagic skaffa inte death de e 30% chans att monster inte tål de. när du har alla gubbar så satsa lite på allt o gå runt o försök få allt i spheregriden me alla gubbar ( kan ta lite tid men de lönar sig) jag har själv gjort det och har spöat alla dark aeons o e på nemesis just nu B) p.s om ni vill ha mkt pengar för yojimbos zanmato gå till calm lands trainern o döda orignal monster ( ett gott råd till det stället: träna dina gubbar högt innan du går ditt du dör ganska lätt annars. lyd dessa råd o du borde bli exakt lika dann som jag: mästare på FFX! hare gött allihopa

• Skapa ny...