Hoppa till innehåll

Såg Någon På Nyheterna


Gäst sajberweb
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst sajberweb

Just var det på nyheterna hur våldsamt grand theft auto var!Men problemet är ju att man inte behöver använda våld!!!!!!Det är ju fritt upp!

Men postal 2 där måste man använda våld!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag ska se den...det är alltid kul när vuxna gnäller över våldsamma spel fast dom själv inte har spelat dom. Klockan nio börjar det va?

Hmm

 

De har ju nåt att skylla på iaf. Dom har svaret på varför vissa gör som dom gör (Columbine som ex).

 

Synd bara att de är ute på helt fel spår. Vi har rätt. Dom har fel.

 

Det är en sak om en liten unge utan verklighetsuppfattning hoppar nerför balkongen efter att ha spelat Stålmannen, men är man 18 år och genomför en massaker efter att ha spelat våldsamma datorspel (hmm jag känner inte till de där historien?) är man psykiskt instabil. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var ganska sjukt men det vore fel att säga att alla blir sånna.. Det är nog ytterst få som blir så påverkade så att dom skulle göra nått sånt i verkligenheten.

 

Ja menar ingen normal människa skulle väl göra nått sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har ju hänt att ungar har hoppat ner från en balkong och skrekit: Jag är en pokémon, jag kan flyga...

 

I alla fall. Dokumentären är slut nu precis och jag tyckte den var bra men tämligen överdriven. Den Krypskytten i USA dom pratade om påstod de ju ha lärt sig skjuta i Dataspel och inte i Armén där han hade fått sin utbildning.

 

Sen nämnde dom heller inte att det sker lika många mord där våldsverkarna har fått insperation från filmer. För något år sen var det en dokumentär om en kille vars favorit film var natural born killers och Clint eastwood rullarna, han hade klätt ut sig till Clintan tatt ett hagel och skötit sina klasskamrater...

 

Det är Vapnen som dödar inte datorspelen...normala friska människor går inte ut och skjuter ihjäl alla sina vänner bara för att han eller hon har sett hur man gör i Counter Strike eller Vietcong ellervad f*n som helst. Inte ens lättpåverkade 8:a åringar...

 

Ansvaret ligger helt och hållet på föräldrarna som borde ha koll på vad ungarna spelar.

 

färdigpredikat för min del

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har ju hänt att ungar har hoppat ner från en balkong och skrekit: Jag är en pokémon, jag kan flyga...

 

I alla fall. Dokumentären är slut nu precis och jag tyckte den var bra men tämligen överdriven. Den Krypskytten i USA dom pratade om påstod de ju ha lärt sig skjuta i Dataspel och inte i Armén där han hade fått sin utbildning.

 

Sen nämnde dom heller inte att det sker lika många mord där våldsverkarna har fått insperation från filmer. För något år sen var det en dokumentär om en kille vars favorit film var natural born killers och Clint eastwood rullarna, han hade klätt ut sig till Clintan tatt ett hagel och skötit sina klasskamrater...

 

Det är Vapnen som dödar inte datorspelen...normala friska människor går inte ut och skjuter ihjäl alla sina vänner bara för att han eller hon har sett hur man gör i Counter Strike eller Vietcong ellervad f*n som helst. Inte ens lättpåverkade 8:a åringar...

 

Ansvaret ligger helt och hållet på föräldrarna som borde ha koll på vad ungarna spelar.

 

färdigpredikat för min del

Bra skrivet! Kunde inte ha sagt det bättre själv!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har ju hänt att ungar har hoppat ner från en balkong och skrekit: Jag är en pokémon, jag kan flyga...

 

I alla fall. Dokumentären är slut nu precis och jag tyckte den var bra men tämligen överdriven. Den Krypskytten i USA dom pratade om påstod de ju ha lärt sig skjuta i Dataspel och inte i Armén där han hade fått sin utbildning.

 

Sen nämnde dom heller inte att det sker lika många mord där våldsverkarna har fått insperation från filmer. För något år sen var det en dokumentär om en kille vars favorit film var natural born killers och Clint eastwood rullarna, han hade klätt ut sig till Clintan tatt ett hagel och skötit sina klasskamrater...

 

Det är Vapnen som dödar inte datorspelen...normala friska människor går inte ut och skjuter ihjäl alla sina vänner bara för att han eller hon har sett hur man gör i Counter Strike eller Vietcong ellervad f*n som helst. Inte ens lättpåverkade 8:a åringar...

 

Ansvaret ligger helt och hållet på föräldrarna som borde ha koll på vad ungarna spelar.

 

färdigpredikat för min del

Håller med till fullo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...