Gäst Samus aran Skrivet 4 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2007 (redigerat) hi Redigerat 14 Januari 2008 av Samus aran Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 4 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2007 (redigerat) Kolla min tråd som jag gjorde förut: http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=88986 3. Det är BIOS som hanterar det där. Tror bios kör innehållet i skivan som sedan laddar det som behövs för att installera operativsystemet. BIOS är det som nutidens datorer andvänder för att hålla koll så att datorn mår bra. Redigerat 5 Augusti 2007 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 4 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2007 du kan nog kola lite här på datorbyggar skolan jag har inte läst den så jag vet inte hur den är hittade länken på komplett Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 5 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2007 1. Om du använder ESD-armband osv. och inte klantar dig så kan du vara ganska så säker på det. Skulle den inte starta, vänd på kontakten till startknappen. Men det är inte så stor risk att den inte startar. 2. Kolla specifikationerna på moderkortet du tänker köpa, kolla vilken processor och vilken sorts RAM som stöds. Vill du vara säker på att de funkar bra ihop så kan du googla runt lite och se om moderkortet har några kända problem med en viss tillverkare. Håll dig till kända märken så är du i regel oftast helt säker. Kan rekommendera datorbyggarskolan som föregående talare rekommenderade, har själv följt den med ett fungerande resultat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Samus aran Skrivet 5 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2007 (redigerat) o Redigerat 14 Januari 2008 av Samus aran Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.