Hoppa till innehåll

Ominstallera Windows Xp...


RamJam1921

Rekommendera inlägg

Hej, det är så att jag har en COMPAQ hemma som jag vill ominstallera Windows XP på, det är så att jag vet inte vilken "Knapp" man ska trycka på, när COMPAQ kommer upp när man startar den, nån som vet? det brukar vara typ F4, men vad vet jag, alla tips är välkommna, gärna nån liten guide vore snällt :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är olika för olika datorer, kolla i din manual för ditt moderkort.

 

 

Skulle om jag kunde, jag fick datorn av min syster (igår), hon tänkte slänga den eftersom den har ett virus som är väldigt otäckt och som inte går att få bort, med hjälp av virusskydd:/, så jag hinner knappt logga in förrän jag får masa meddelanden från norton, men det ska väl bara vara att trycka på nån "magisk" knapp när den startar upp? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, på min dator ska man trycka på DEL men jag vet inte, det är olika på olika moderkort.

 

 

okej, nu har jag "Uppgraderat" problemet,:P jag nötte på typ alla knappar och då kom det äntligen upp "press any key to boot from cd" men när jag trycker på någon knapp så startar windows XP, och jag kan logga in, man ska väl inte logga in först?:S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Nu är jag ganska osäker och inte så bra på detta men har du satt i recovery cd och sedan tryckt på en knapp för att boota från cd:n? För om du inte har någon cd i så vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är jag ganska osäker och inte så bra på detta men har du satt i recovery cd och sedan tryckt på en knapp för att boota från cd:n? För om du inte har någon cd i så vet jag inte.

 

jag har satt i en windows XP skiva, ja. sen trycker ajg på typ Delete eller F1, då står det "press any key to boot from cd...." (punkterna efter "cd" rör sig sakta uppåt), men när jag trycker på "någon" knapp, typ "y", "j" m,m så väntar det ett tag, sen startas datorn som vanligt:/

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...