Gäst TheWho Skrivet 12 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2008 Det finns oerhört mycket man ska tänka på när man väljer operativ system, det går helt enkelt inte att bara säga att ett operativ system är bättre än ett annat. Vad använder du datorn till? Spelar du mycket skulle jag rekommendera att du håller dig till XP tills dess att Vista har fullt stöd för alla spel. Om du vill utveckla data sinnet så ska du nog välja någon linux dist, men det är inte alla som orkar gå så långt i data användandet. Det är alltså helt upp till dig att fråga dig själv vad du vill använda datorn till. Jag hjälper gärna till om du kommer med lite mer information om hur du använder din dator. Men vilken Vista version är egentligen bäst? Näst efter Ultimate, såklart... Bussnes eller Home Premium? Buissnies är för företagare, så Home Premium om du inte är en företagare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 12 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2008 Bussines underlättar företagandet bara och har mer funktioner, men i princip också allt Home Premium har. Men Home Premium har allt du behöver för en hemmadator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 12 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2008 La in Vista igår. Eftersom SP1 kommer snart. Vista har sinna fördelar och nakdelar. Jag gillar bara inte att programen blir slöare att starta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dharok Skrivet 12 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2008 Jag tycker du ska köpa en Xp för alla spel går ej att installera på Vista(Xp spel asså). Finns ju typ inga spel som är speciellt gjorda för Vista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 12 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2008 Jag tycker du ska köpa en Xp för alla spel går ej att installera på Vista(Xp spel asså). Finns ju typ inga spel som är speciellt gjorda för Vista. Pratar du med mig eller? Jag körde på XP innan jag la in Vista. Jag spelar inte så mycket spel så det är lungt. Jag vet det att det är struligheter med spel. Men det kommer nå bli bätre med tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 12 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2008 Ehm, då XP precis släpptes så klagade folk på att crappiga Windows 95/98/2000/Millenium spelen inte funkade, men dem problemen läkte sig med tiden. Både Microsoft och spelföretagare jobbar på och lösa sådana problem! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
htf456345 Skrivet 12 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2008 Jag gillar vista. inga problem med det alls! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lövet_91 Skrivet 12 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2008 alltså, alla snackar om att vista har så mycket buggar och problem men jag har aldrig stött på ett enda! och detta med att det inte finns spel för bara vista... har ni hört talas om "games for windows" rätta mig om jag har fel men jag har för mig att iallfall de flesta bara fungerar på vista Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 13 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2008 alltså, alla snackar om att vista har så mycket buggar och problem men jag har aldrig stött på ett enda! och detta med att det inte finns spel för bara vista... har ni hört talas om "games for windows" rätta mig om jag har fel men jag har för mig att iallfall de flesta bara fungerar på vista Nej, de fungerar bara om man har DirectX 10, det har inget med Vista att göra. Ja, de flesta spelen fungerar men spel såsom Second Life, BF2142 och lite fler har jag haft stora problem med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 15 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2008 Vista äter ram minne som godis. Ta xp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 15 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2008 Såklart Vista gör det, det är ju ett kraftfullare Operativsystem, har man mer än 1GB ram så funkar Premium versionerna iallafall och Basic om man är normalanvändare och bara arbetar med datorn. Ska man köra spel som Bf2, WoW, HF2, 1,5-2GB minst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tuffscout Skrivet 15 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2008 XP. Helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.