Hoppa till innehåll

Drag And Drop..


Gäst Denieru

Rekommendera inlägg

Gäst Denieru

Jo, jag håller på med ett mini os i flash för att exprimentera. Då ska jag ju såklart ha fönster också, och i fönstret vill jag ju ha en knapp för att stänga fönstret. Och jag ska ju såklart ha drag and drop fönster.. Och det funkar inte att trycka på knappen när jag har drag and drop. Lösningar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AndersA

Jo, jag håller på med ett mini os i flash för att exprimentera. Då ska jag ju såklart ha fönster också, och i fönstret vill jag ju ha en knapp för att stänga fönstret. Och jag ska ju såklart ha drag and drop fönster.. Och det funkar inte att trycka på knappen när jag har drag and drop. Lösningar?

Os i Flash & Actionscript? Du kan nog göra en kopia men inte ett helt os ;D

Skriv koden som du har skrivit så kan vi börja med att titta på den..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Denieru

Jo, jag håller på med ett mini os i flash för att exprimentera. Då ska jag ju såklart ha fönster också, och i fönstret vill jag ju ha en knapp för att stänga fönstret. Och jag ska ju såklart ha drag and drop fönster.. Och det funkar inte att trycka på knappen när jag har drag and drop. Lösningar?

Os i Flash & Actionscript? Du kan nog göra en kopia men inte ett helt os ;D

Skriv koden som du har skrivit så kan vi börja med att titta på den..

 

 

Som sagt exprimenterar jag bara. :P Jag kan ju knappast göra ett stort projekt.. Aja, det var länge sen jag försökte detta och kom att tänka på det nu..

 

 

Aja, här är koden:

 

//this line will hide the mouse from the screen
on(rollOver)
{
Mouse.hide();
}
//this line commands to drag the shape when you click on it
on(press) {
startDrag(this);
}
//this line releases the shape and shows the mouse again on the screen
on(release) {
stopDrag();
Mouse.show();
}
//this line shows cursor if cursor goes over the shape without draging it
on(rollOut)
{
Mouse.show();
}

 

Jag gör alltså ett fönster då, konverterar det till ett movieclip och klistrar in koden, sedan går jag in i filmklippet och gör en knapp och när man klickar på den så går man till en frame, ja ni vet gotoandstop...

Nu i skrivande stund kom jag på att detta kanske inte är möjligt eftersom att filmklipper använder sig av egna bildrutor?

Redigerat av Denieru
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gör alltså ett fönster då, konverterar det till ett movieclip och klistrar in koden, sedan går jag in i filmklippet och gör en knapp och när man klickar på den så går man till en frame, ja ni vet gotoandstop...

Nu i skrivande stund kom jag på att detta kanske inte är möjligt eftersom att filmklipper använder sig av egna bildrutor?

Kan du inte skapa ännu en frame då? Fast det kanske inte går ;) Lite svårt att veta precis hur det ser ut när jag inte har sett det :P

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...