Kylle Skrivet 25 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2007 Vi har inte direkt kvarsittning, men resursfredag(måste stanna en hel dag till på skolan) då man får göra om prov och ta igen förlorade lektioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 26 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2007 Inte precis så.. Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 9 November 2007 Rapport Dela Skrivet 9 November 2007 Vi har om man kommer försent blir man uppskriven, efter 3 gånger ringer dom hem, och fjärde gången blir det kvarsittning, har inga uppskrivningar, men har kommit försent några gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 10 November 2007 Rapport Dela Skrivet 10 November 2007 (redigerat) I min skola har vi inga kvarsittningar precis, istället är det så att om man inte uppför sig eller bryter mot regler så hamnar man inför samtal med lärare/rektor. Vid upprepade tillfällen skickas en skriftlig varning hem, och föräldrar kan kallas till samtal med klassföreståndaren. Skulle eleven i fråga fortsätta med att bryta mot regler så kan det bli fråga om avstängning under en tid eller relegering. Självklart påverkas uppförandevitsordet också... att det vitsordet sjunker är nog det egentliga straffet för dålig beteende/regelbrott, jag tror att de flesta tycker att det är värre än kvarsittning. Redigerat 10 November 2007 av Hitsugaya Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 10 November 2007 Rapport Dela Skrivet 10 November 2007 I min skola har vi inga kvarsittningar precis, istället är det så att om man inte uppför sig eller bryter mot regler så hamnar man inför samtal med lärare/rektor. Vid upprepade tillfällen skickas en skriftlig varning hem, och föräldrar kan kallas till samtal med klassföreståndaren. Skulle eleven i fråga fortsätta med att bryta mot regler så kan det bli fråga om relegering. Självklart påverkas uppförandevitsordet också... att det vitsordet sjunker är nog det egentliga straffet för dålig beteende/regelbrott, jag tror att de flesta tycker att det är värre än kvarsittning. Man får väl inte bli relegerad i sverige? Eller har jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 10 November 2007 Rapport Dela Skrivet 10 November 2007 Jag vet då en som har blivit relegerad från våran skola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
d1g1t4l Skrivet 10 November 2007 Rapport Dela Skrivet 10 November 2007 Jupp, vi har kvarsittning på måndagar. Kommer man försent ett antal gånger så måste man sitta kvar efter skolan och göra det man missat. Har iaf inte kommit försent men varit nära att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr.profs Skrivet 20 November 2007 Rapport Dela Skrivet 20 November 2007 Kommer man för sent typ fem gånger får man kvarsittning 40 min. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Papegojskit Skrivet 26 November 2007 Rapport Dela Skrivet 26 November 2007 Nja, inte direkt. Kvarsittning hade man ju i femman, men det har jag inte nu, turligt nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harold Skrivet 29 November 2007 Rapport Dela Skrivet 29 November 2007 Tror inte att man kan få det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xynthiar Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 jag har kvarsittning om man kommer försent till 3 lektioner i veckan. man kan komma 1 min försent till dom tre, man får en timmas kvarsittning i alla fall :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 4 December 2007 Rapport Dela Skrivet 4 December 2007 I 6:an hadde vi sånt kom försent 15 min, sitt efter 30 min. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.