Hoppa till innehåll

Gt Hotel


shoobree
 Dela

Rekommendera inlägg

Läste nyss era inlägg och måste bara säga, skaffa ett liv och mogna upp lite?

 

 

1. Gt Hotel är inte på något sätt som hellst olagligt och har till 100% lagen på sin sida.

 

2. Jag fattar inte hur du "Poison" kan tror du kan hacka sidor sedan komma undan med det. Hacking är ett större brott än att äga en retro server eller att bryta mot copyright lagarna.

 

3. Om du nu vill stämma/anmäla GT Hotel så räknar jag med att du har bevis och därför har jag rätten att fråga dig; vilka bevis har du och varför vill du anmäla en hemsida som du inte ens spelat på då jag vet att servern inte är online och heller inte tillgänglig för andra. D.v.s. deras hemsida/spel är privat.

 

4. Enligt lagen har man rätten med sig att dela med sig av olagligt/copyright skyddat material sålänge man endast delar med sig av det till vänner och/eller släkt, vilket jag ser att GT Hotel gör.

 

5. Du säger att du ska byta ISP.. Enligt ny lag så kan ISP nu stänga ner/tracka o.s.v. andra utan att behöva gå till polis/domstol. Så räkna med att det kan gå på under en vecka för dig att bli av med ditt abonnemang om du nu använder deras internet service på fel sätt.

 

6. Nu när du/eller någon annan (som du säger att det kan vara) skriver att du hackar ner anda retros så har det ingen betydelse om det var någon annan som skrev det då du har en skyldighet att hålla dina lösenord hemliga och då om någon annan använt ditt account till att skriva sakerna om at du hackar ner retros så är det DU som är ansvarig för det och det är däför DU som får skulden.

 

7. Eller så är det dina vårdnadshavnare som får skulden om du nu inte är myndig.

 

 

 

 

 

~~//DX

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Läste nyss era inlägg och måste bara säga, skaffa ett liv och mogna upp lite?

 

 

1. Gt Hotel är inte på något sätt som hellst olagligt och har till 100% lagen på sin sida.

 

2. Jag fattar inte hur du "Poison" kan tror du kan hacka sidor sedan komma undan med det. Hacking är ett större brott än att äga en retro server eller att bryta mot copyright lagarna.

 

3. Om du nu vill stämma/anmäla GT Hotel så räknar jag med att du har bevis och därför har jag rätten att fråga dig; vilka bevis har du och varför vill du anmäla en hemsida som du inte ens spelat på då jag vet att servern inte är online och heller inte tillgänglig för andra. D.v.s. deras hemsida/spel är privat.

 

4. Enligt lagen har man rätten med sig att dela med sig av olagligt/copyright skyddat material sålänge man endast delar med sig av det till vänner och/eller släkt, vilket jag ser att GT Hotel gör.

 

5. Du säger att du ska byta ISP.. Enligt ny lag så kan ISP nu stänga ner/tracka o.s.v. andra utan att behöva gå till polis/domstol. Så räkna med att det kan gå på under en vecka för dig att bli av med ditt abonnemang om du nu använder deras internet service på fel sätt.

 

6. Nu när du/eller någon annan (som du säger att det kan vara) skriver att du hackar ner anda retros så har det ingen betydelse om det var någon annan som skrev det då du har en skyldighet att hålla dina lösenord hemliga och då om någon annan använt ditt account till att skriva sakerna om at du hackar ner retros så är det DU som är ansvarig för det och det är däför DU som får skulden.

 

7. Eller så är det dina vårdnadshavnare som får skulden om du nu inte är myndig.

 

 

 

 

 

~~//DX

1. Knappast.

 

2. Beror på.

 

3. Han kan inte stämma dom eftersom det är sulake som har copyright & på gt hotell finns öppna bevis.

 

4. Nej det får man inte, det sägs bara så & görs så bara för att det inte ska läcka ut.

 

5. Det är inte ISP'n som får, det är polisen. Och om dom stänger av honom så förlorar dom en kund och den ges till en konkurent.

 

6. Stämmer.

 

7. Det stämmer också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Säger som jag sa innan till en annan som frågade. GT Hotel har endast ett fåtal "pixlade saker" som man gjort själva. Detta menar jag med att man inte har tagit några copyright skyddade filer, utan endast skapat ett fåtal egna CCT filer som man gjort själv.

 

2. I det här läget så är det så, då han har hackat sig i flera olika sidor vilket gör det bara större och större.

 

3. Okej, han kan inte stämma, så kan inte heller Sulake då dom inte har bevis. Och för att GT Hotel inte använder deras filer så har dom inget att stämma GT för.

 

4. Enligt min IT-lärare som studerat sådant och som troligen vet mycket bättre än dig så är det så. Och jag litar mer på han än vad jag gör på dig eller andra.

 

5. Om du läst IT nyheter så borde du veta att det kom en NY lag för inte allt så länge sen som säger att de inte behöver gå till polis för att kunna ta bort konton.

 

 

 

 

 

~~//DX

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Det är fullt olagligt, de använder möbler som habbo gjort, + att habbo i sin användarpolicy förbjuder folk att använda server emulationer.

 

2. Jag har gjort det länge, inget har hänt.

 

3. Jag vill varken stämma dem, eller anmäla dem till polisen, en anmälan till Sulake räcker.

 

4. Så allmän reklam till okända är reklam till familj och vänner?

 

5. Javisst, men sen är det bara att byta ISP, ska inte byta till en allmän som följer polisens regler och stänger ner folk, utan privata och snabba, som är gjorda för underground shit.

 

6. Okej, du har rätt där.

 

7. a.

 

Förövrigt, jag vet vad jag gör, och jag vet att det är fel.

Och ja, vi bör mogna upp som du säger, men det kommer inte hända.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Säger som jag sa innan till en annan som frågade. GT Hotel har endast ett fåtal "pixlade saker" som man gjort själva. Detta menar jag med att man inte har tagit några copyright skyddade filer, utan endast skapat ett fåtal egna CCT filer som man gjort själv.

 

2. I det här läget så är det så, då han har hackat sig i flera olika sidor vilket gör det bara större och större.

 

3. Okej, han kan inte stämma, så kan inte heller Sulake då dom inte har bevis. Och för att GT Hotel inte använder deras filer så har dom inget att stämma GT för.

 

4. Enligt min IT-lärare som studerat sådant och som troligen vet mycket bättre än dig så är det så. Och jag litar mer på han än vad jag gör på dig eller andra.

 

5. Om du läst IT nyheter så borde du veta att det kom en NY lag för inte allt så länge sen som säger att de inte behöver gå till polis för att kunna ta bort konton.

 

 

 

 

 

~~//DX

1. De kan har gjort egna custom furnies, men all annan grafik är gjord av sulake.

 

2. Det beror endå på, just nu finns inga bevis som kan väcka åtal.

 

3. Det har bevis om dom går in på hemsidan (dvs, bannern. & nu verkar det som om dom tagit bort alla bilder xD) och hotellet.

 

4. Synd, han ljuger. Men som sagt så äre för att inte läcka ut så man brukar säga det. Men det är ENDAST 1 person som äger den varan han har köpt & då får han inte dela den. Inte ens inom familjen, speciellt inte om dom har snott varan (kopierat i detta fall).

 

5. Det har dom alltid kunnat.

Redigerat av Andersffs
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1, Visst kan det vara sant, men dom har fortfarande COPYRIGHT på allt! Dvs, loadern, sprites ALLT!

2, Ja, men har dom anmält honom? Precis...

3, Sulake har visst bevis...

4, Din IT lärare kan inte vara bättre än anders <3

5, Den har inte gått igenom än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Det är fullt olagligt, de använder möbler som habbo gjort, + att habbo i sin användarpolicy förbjuder folk att använda server emulationer.

 

2. Jag har gjort det länge, inget har hänt.

 

3. Jag vill varken stämma dem, eller anmäla dem till polisen, en anmälan till Sulake räcker.

 

4. Så allmän reklam till okända är reklam till familj och vänner?

 

5. Javisst, men sen är det bara att byta ISP, ska inte byta till en allmän som följer polisens regler och stänger ner folk, utan privata och snabba, som är gjorda för underground shit.

 

6. Okej, du har rätt där.

 

7. a.

 

Förövrigt, jag vet vad jag gör, och jag vet att det är fel.

Och ja, vi bör mogna upp som du säger, men det kommer inte hända.

Vi kräver att ni bevisar för sulake att vi hostar filer från sulake, ifall det stämmer att vi hostar har ni rätt att anmäla oss men ifall ni inte hittar några filer på vår host har vi rätt att använda allt ni har skrivit på forumet som ett förbevis på att ni anklagar oss för falska anklagelser

 

0wn3d by rask and vin

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sulake ser inget fel på det, det gör inte heller Rikskriminalpolisen - än.

(att vi tar ner retros dvs.)

 

 

Förövrigt.

 

När du laddar hotellet, står det "Sulake".

Om du själv skulle ha gjort det, bryter du mot varumärkes lagen, eftersom "Sulake" är tm:at.

Och om du nu inte gjort den själv, så har jag ändå rätt.

Redigerat av Poison
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Det är fullt olagligt, de använder möbler som habbo gjort, + att habbo i sin användarpolicy förbjuder folk att använda server emulationer.

 

2. Jag har gjort det länge, inget har hänt.

 

3. Jag vill varken stämma dem, eller anmäla dem till polisen, en anmälan till Sulake räcker.

 

4. Så allmän reklam till okända är reklam till familj och vänner?

 

5. Javisst, men sen är det bara att byta ISP, ska inte byta till en allmän som följer polisens regler och stänger ner folk, utan privata och snabba, som är gjorda för underground shit.

 

6. Okej, du har rätt där.

 

7. a.

 

Förövrigt, jag vet vad jag gör, och jag vet att det är fel.

Och ja, vi bör mogna upp som du säger, men det kommer inte hända.

Vi kräver att ni bevisar för sulake att vi hostar filer från sulake, ifall det stämmer att vi hostar har ni rätt att anmäla oss men ifall ni inte hittar några filer på vår host har vi rätt att använda allt ni har skrivit på forumet som ett förbevis på att ni anklagar oss för falska anklagelser

 

0wn3d by rask and vin

 

Eftersom ni har lodern på eran sida. Och snälla, sluta tro att du kan leetspeak och använda det i 1 ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Det är fullt olagligt, de använder möbler som habbo gjort, + att habbo i sin användarpolicy förbjuder folk att använda server emulationer.

 

2. Jag har gjort det länge, inget har hänt.

 

3. Jag vill varken stämma dem, eller anmäla dem till polisen, en anmälan till Sulake räcker.

 

4. Så allmän reklam till okända är reklam till familj och vänner?

 

5. Javisst, men sen är det bara att byta ISP, ska inte byta till en allmän som följer polisens regler och stänger ner folk, utan privata och snabba, som är gjorda för underground shit.

 

6. Okej, du har rätt där.

 

7. a.

 

Förövrigt, jag vet vad jag gör, och jag vet att det är fel.

Och ja, vi bör mogna upp som du säger, men det kommer inte hända.

Vi kräver att ni bevisar för sulake att vi hostar filer från sulake, ifall det stämmer att vi hostar har ni rätt att anmäla oss men ifall ni inte hittar några filer på vår host har vi rätt att använda allt ni har skrivit på forumet som ett förbevis på att ni anklagar oss för falska anklagelser

 

0wn3d by rask and vin

 

Men eftersom man tydligen behöver ge dig mitt ip för att kunna logga in på sidan så kan vi anmäla dig till försök av hackning.. :visslar: . När dessa tioåringar's föräldrar får reda på att ni tvingar dem att ge ut deras ip för att kunna spela så blir dom nog inte så JÄTTE glada...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...