Gäst Destiny Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2007 Hej alla... Har nu försökt bränna en film på dvd men det går inte. Jag använderen 4.7 gb's disk med 16x i fart och som är DVD-R. Använder också Nero Express 6 för att bränna.. När jag ska bränna så kommer det upp en ruta som det står "Tyvärr kan filmen inte brännas på denna typ av cd etc..." "Skiva som behövs för Kompilimering(Stavning?): DVD-R/RW även fast jag har rätt typ av sida inuti den.. Har provat med olika hastigheter och sånt också men inget funkar! Nån som vet nåt sätt att lösa det här på? Kanske en annan brännare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2007 Har det funkat förut? Är det ny typ av skiva du använder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Destiny Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2007 Nej! Aldrig funkat! Har rätt format på filerna och sånt också.. Provat med alla sorts skivor men nej.. Det har inte funkat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2007 Det är säkert att du har en minus brännare? Har du provat med lägre hastighet? Kan du fixa en bild på den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Destiny Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2007 Jo.. Det är en minus brännare.. Provat med lägra hastighet etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2007 Låter myket konstigt det här. Men kan du fixa en bild på den? har det varit så ända sen du köpte datorn? Är det en paketdator du använder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2007 när jag bränner en film så konverterar nero alltid filmen till "dvd-format", transcoding står det då, så du kanske har stänga av transcoding eller nått, när den konverterar så ser man filmen i en ruta & hur långt den har kommit. eller så går du in på fel grej när du ska bränna, prova att ha på vanlig användare istället för avancerad om du inte redan har det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Destiny Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2007 Jag konverterar genom Winavivideoconvertor eller nåt sånt.. Och jag går absolut inte in på fel sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2007 Men får du något meddelande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2007 (redigerat) nej inte typ .mpg format utan nero ska transcoda den själv till nått konstigt format som dvd-spelare klarar innan den bränner, vilket format väljer du när du konverterar? Redigerat 30 Augusti 2007 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2007 Nero brukar vilja välja "CD" i listen i brännarfönstret, prova byta där. Prova även kryssa i "använd flera brännare" eftersom edn kanske vill köra med fel brännare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Destiny Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2007 Jaha.. Får väl prova det efter jag har konverterat igen eftersom råkade ta bort dom när utrymmet på disken gick ner till 40kb :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.