SlimShady Skrivet 1 September 2007 Rapport Dela Skrivet 1 September 2007 Om man köper ett spel i usa, så går det väl att kunna installera o köra här i en dator köpt här, eller? För jag har hört att t.ex film på typ kasett eller kanske DVD att det inte gick att spela här. Så hur är det där egentligen? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 2 September 2007 Rapport Dela Skrivet 2 September 2007 det kan vara så att dvd spelaren inte stödjer en viss codec som behövs för att spela upp filmer från andra länder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 2 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 September 2007 Men det är väl inte så med spel, va? Det borde funka här med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
joacin Skrivet 2 September 2007 Rapport Dela Skrivet 2 September 2007 (redigerat) en kompis till mej va i usa för ett litet tag sen och köpte några spel som va till ps2 å det går inte att spela på dom Redigerat 2 September 2007 av dialga Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 2 September 2007 Rapport Dela Skrivet 2 September 2007 PC spel - ja ps1, ps2 och ps3 - nej DVD filmer på DVD spelare - nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dalman Skrivet 2 September 2007 Rapport Dela Skrivet 2 September 2007 PC spel - ja ps1, ps2 och ps3 - nej DVD filmer på DVD spelare - nej. Konstigt på min Playstation 2 (då jag hade den) gick det att spela spel från Utlandet t.e.x från Serbien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 2 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 September 2007 Aa, gött att man kan köra pc-spel här:D Dalman: Serbien är inom europa därför funkar det. det är spel utanför europa som inte funkar alltid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst rivers Skrivet 10 September 2007 Rapport Dela Skrivet 10 September 2007 DVD filmer har Regionsbestämmelser. Vi i Europa har Region 2. Vi i Sverige kan tex se importfilm från England. USA tror jag har Region 1 (?), och för att se de måste man ha en regionsfri DVDspelare. Onoff kan för övrigt hjälpa kunder med att ställa om sina DVD spelare till regionsfria. Spel har också "liknande bestämmelser (NTSC och PAL)... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 10 September 2007 Rapport Dela Skrivet 10 September 2007 allt beror på fabrikat och sånt. jag har köpt ett spel utomlands och det funkade men det andra funkade inte. men annars borde det väll inte vara någon fara med PC spelena. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.