WASD Skrivet 4 September 2007 Rapport Dela Skrivet 4 September 2007 hejhej Min nya dator har ett TV-kort som jag skulle vilja flytta till min gamla dator. Är det bara att stänga av, dra ut strömmen & skruva loss kortet & sätta in det i den andra datorn eller måste men göra inställningar och gå in i BIOS eller va det heter & ändra saker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 4 September 2007 Rapport Dela Skrivet 4 September 2007 ska nog gå bra att bara flytta skiten, se till att jorda dig bara, grabba tag om ett element en sväng, och sen är det lugnt, se till att inte alstra electricitet bara så du inte förstör nåt. Se också till att det är samma sorts slots. Men lär ju vara PCI slot så (= Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 4 September 2007 (redigerat) den ser ut typ såhär^^ http://nyx.bogg.org/files2/52105_tvkort.JPG tror jag, kollade inuti min gamla dator & den hade massa sånna men den nya har jag aldrig kollat inuti Redigerat 4 September 2007 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 4 September 2007 Rapport Dela Skrivet 4 September 2007 only one way to find out ;) inget våld bara ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 4 September 2007 men min bild är ett sånt PCI-slot-grej du pratar om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 4 September 2007 Rapport Dela Skrivet 4 September 2007 Yeah, bör funka (= Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 September 2007 jag flyttade kortet nu, det såg "rätt" ut (PCI-kort tror jag) men det hade en annan sladd som inte moderkortet på min gamla dator klarade av :( vissa av korten (mina kort iaf) sitter ju också med en sladd i moderkortet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 8 September 2007 Rapport Dela Skrivet 8 September 2007 sånna sladdar brukar iofs vara för att dra ljudet direkt till det integrerade ljudkortet osv. Vad det var på just ditt kort vet jag inte däremot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 8 September 2007 nu funkar inte datorn längre <_< när jag startar den så reagerar inte skärmen, men den funkade igår kväll efter att jag tatt ut TV-kortet igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 9 September 2007 Rapport Dela Skrivet 9 September 2007 är det ett tv-kort lr ett grafikkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 9 September 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 9 September 2007 (redigerat) Det kan va mitt Nvidia geforce mx2 som är paj, eller så har jag bara satt det fel när jag provade att ta ut det, ska prova om det funkar nu när jag sätter tillbaks det annars får jag väl ett bättre för 50kr? datorn är 6år gammal. Men när jag startar datorn är det bara fläkten som låter, det låter alltså som om den inte arbetar och skärmen reagerar inte. Edit: Nepp, inget händer :( Redigerat 9 September 2007 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 10 September 2007 Rapport Dela Skrivet 10 September 2007 hoppas du inte har förstört nåt med statisk electricitet... kolla att alla kablar sitter rätt. Kan vara så enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.