Hoppa till innehåll

Zelda - Tp


rosenrot
 Dela

Rekommendera inlägg

Okej, jag vet inte exakt vad du menar men jag tror att du letar efter lake temple. Så här ska du göra om jag inte minns det fel, först, om du inte redan gjort det, skaffar du Zora Armor så att du kan andas utan att behöva dyka upp till ytan. Efter att du gjort det skaffar du några vatten bomber. Du tar på dig Zora Armorn och dyker ner i sjön. Det finns en inbuckning på botten där det finns 3 Zoras, du ska dyka ner i den inbuckningen och sen sätta på dig Iron Boots. Du går fram till det som ser ut som en port till lake temple och lägger en vattenbomb framför den. Då kommer en ström uppåt från porten. Lägg en till vattenbomb i strömmen så att vattenbomben förs uppåt. Förhoppningsvis sprängs vattenbomben precis vid den stora stenen som är ovanför porten. Ta av dig Iron Boots och simma in genom öppningen som blivit av att du spräng bort stenen ovanför porten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, jag vet inte exakt vad du menar men jag tror att du letar efter lake temple. Så här ska du göra om jag inte minns det fel, först, om du inte redan gjort det, skaffar du Zora Armor så att du kan andas utan att behöva dyka upp till ytan. Efter att du gjort det skaffar du några vatten bomber. Du tar på dig Zora Armorn och dyker ner i sjön. Det finns en inbuckning på botten där det finns 3 Zoras, du ska dyka ner i den inbuckningen och sen sätta på dig Iron Boots. Du går fram till det som ser ut som en port till lake temple och lägger en vattenbomb framför den. Då kommer en ström uppåt från porten. Lägg en till vattenbomb i strömmen så att vattenbomben förs uppåt. Förhoppningsvis sprängs vattenbomben precis vid den stora stenen som är ovanför porten. Ta av dig Iron Boots och simma in genom öppningen som blivit av att du spräng bort stenen ovanför porten.

Tack så mycket. Var hittar man Zora Armor och vattenbomber?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

antingen letar du efter lakebed tempel eller var man hittar bombväskan ? båda måste man ha vatten bomber på som du hittar hos barney´s bomb och om du har zora armor så kan du dyka ner och spränga bort stenen med vatten bomben

Gå till baren i Castle Town och eskortera Prins Ralis genom Hyrule Field till Kakariko Village,efter en del scener som är ganska gripande dyker hans mors ande upp och du ska följa efter henne till kyrkogården,bara följ efter,hon kommer att visa dig till en gravsten där det finns en rustning som kallas Zora Armor,gå sen till Barnes och sälj vanliga bomber(om du inte redan har en tom bombväska) och köp vattenbomber,eller så sticker du till Lake Hylia's botten och köper av en av alla Zora's som finns där.Sen spränger du först bort slussen så att strömmen startas och sen lägger du en bomb på strömmen

 

Notera:Du kan bara lägga bomber när du bär järnstövlar

 

För att kombinera pilar med bomber gå till menyn och till bomber och tryck på R. eller om du har det på Wii antar jag att man trycker på någon annan knapp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...