Hoppa till innehåll

Fick Inte Ha Fotbollströjor På Klassfotot


Bplay

Rekommendera inlägg

Är man rasistisk för att man hyllar sitt land? Det är ju det rektorn säger, om än indirekt. Det är ju helt fel att inte få hylla sitt land, då kan vi ju lika gärna ta bort jul, påsk, midsommar och nationaldagen för då hyllar vi vår kultur. Är det rasistiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Om fotbollströjor är rasistiska så borde slöjor som muslimer har är rasistiskt, eller hur? Jag lovar att ingen tyckte att det var rasistiskt utom rektorn såklart och skolfotografen.

Att ha en slöja på sig är ungefär lika rasistiskt som att böra mössa eller keps. Det är deras religion, och det tycker jag vi kan respektera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På något sätt kan jag hålla med Mosa1NaganT en aning. När muslimerna har slöja så kan man väll säga att de iaf "Hyllar" eller stödjer islam. När vi har på oss en Sverige tröja så stödjer vi och hyllar Sverige så vad är skillnaden, Nacho?

Redigerat av CookieSmasher
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med, slöja är lika rasistiskt i så fall.

Mad nedsätter inte andra raser för att man bär Sveriges tröja. Man vissar bara att man gillar Sverige, eller i detta fall Sverige som fotbolls nation. Då får inte muslimer bära slöja, för det vissar att dom gillar muslimskt.

 

Alltså:

Svensk tröja: vissar att man gillar Sverige.

Muslimsk slöja: vissar att man gillar muslimskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur f*n kan de va rasistiskt? :mellow:

 

Hur dumt som hälst ju!? Om en utlänning som jag skulle ha sveriges landslagströja då? Fortfarande rasistiskt?

 

Tydligen får inte svenskar sjunga nationalsången heller ?? Vafan lixom? Det är väl klart som f*n att man ska kunna sjunga nationalsången förih*lvete ? Härregud.. :verymad:

 

Sjalen är inom Islamens regler, inget rasistiskt. Det är ju inte ett tecken på rasism om man visar att man är religös?

 

Och ni som kan va så pass dumma o vända er mot mig så säger jag ju självklart inte att det är nåt fel med landslagströjan heller.

Redigerat av LordZarao
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...