↗ till inlägget
↗ till inläggetPå min skola är det förbjudet med huvudbonader i bibliteket men vi har några med slöja som får ha det, i detta fallet fick dom inte ha det, jag vet inte vad som är rätt/fel med det borde vara samma på båda ställena
Vad man än destämmer sig för (att man får ha huvudbonader eller inte) så måste den regeln gälla alla, så om slöjan är ok så ska keps också vara ok, så länge det inte stör undervisningen. Att vi har religonsfrihet betyder inte att vi ska särbehandla de som är muslimer alltså får de bära slöja så mycket de vill så länge det inte stör undervisningen, arbetet eller att det blir undantag från en regel.
Soad_token
Tog mina ord ur munnen.
Jag är inte rasist men sverige behöver fler folk som vågar stå upp för sig själva, våga säga vad dem tycker osv.
Sverige ska inte bli något stort hotel massa folk kan migrera till, vi ska inte följa massa nya kulturer osv.
Och hade jag migrerat till tex Iran så hade jag troligtvis fått en kula i huvudet så hade problemet varit löst.
Och det sorgliga i det här är ju att det är sant, varför ska vi etniskt svenska bli lidande pga att massa migrerar till Sverige....